IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Оборотите: митове и реалност

Вредно ли е наистина да се кара на ниски, и при какви обороти колата е най-икономична?

Напредъкът на технологиите все повече ни разтоварва от отговорностите по управлението на автомобила. А също и от познанията за него, защото, когато всичко се върши от електрониката, за какво им е на повечето хора да знаят как точно функционира? Това се отнася и за ключовия въпрос при какви обороти е най-добре да се кара. Все повече стават автомобилите с автоматични трансмисии, където този въпрос се решава от електрониката, а с нашествието на електромобилите той вече съвсем ще отпадне.
  
  
млад шофьор, учебен
Ръчната трансмисия е нещото, което причинява най-много стрес на начинаещите шофьори. Това е така и заради големия брой противоречиви и често откровено погрешни "съвети", които витаят в пространството
  
  
Но междувременно колите с ръчни трансмисии си остават внушително количество, а и на пазари като българския надали скоро ще бъдат изместени. Така че нека още веднъж напомним някои важни неща за оборотите, които по-скорошните шофьори може и да не знаят. Важно е да уточним, че тези препоръки се отнасят до бензиновите двигатели.
  
  
Митовете и реалностите за оборотите (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #6
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Колкото по-високооборотен е един мотор толкова по-бързо се износва.Разни двигатели които развиват високи обороти обикновено загиват след 50-100 хил км.Mercedes-Benz E 320 CDI със 6 цилиндров дизел и 220 коня мощност има световен рекорд от изминати (482,802 km) в рамките на един месец без повреда-класически дизел с ниски обороти.Същата марка монтира v6 s 1300 коня на една от супер колите си. Препоръчително време за основен ремонт или смяна на двигател- 50000 хил км
  • #5
    13 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    най добре и без серво на волана и с ръчна скоростна кутия и задно предаване без асистиенти за безопасност който се научи и мине изпита получава свидетелство
  • #4
    29 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    3, то затова напоследък не могат да карат, защто все "нещо" мисли вместо тях. Не съм против разни асистенти, а сляпото доверие, което притъпява инстикти и създаването на (полезни) навици. Затова колкото по малко глезотии в началото, толкова по-добре за да се научат да гледат и усещат трафик, кола а после да правят каквото искат.
  • #3
    58 rate up comment 5 rate down comment
    до none ( преди 3 години )
    Колега, ако начинаещите шофьори започнат с автомат, никога няма да се научат да карат :) Нека всеки да издържи изпита и да е способен да управлява ръчка, пък после да си избере, каквото му е удобно
  • #2
    14 rate up comment 13 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Няма унверсално правило, зависи от вида гориво, дали мотора е с турбо и от предавателните числа на кутията. Имал съм 2 автомобила с един и същи мотор на една марка. Единият под 90 км./ч. на 6-та се задъхваше а другият при 80 км./ч. пак на 6-та си върви ОК. На начинаещите шофьори препоръчвам да си купят автомат и да го оставят да "мисли" вместо тях. Ръчките скоро ще отидат в историята. На пазара вече има достатъчно надеждни DCT/CVT/Classic *** кутии, на които поддръжката им не много скъпа
  • #1
    18 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    ами да, по-добре да мислите за поддръжка и ремонт на автоматика :D