Напредъкът на технологиите все повече ни разтоварва от отговорностите по управлението на автомобила. А също и от познанията за него, защото, когато всичко се върши от електрониката, за какво им е на повечето хора да знаят как точно функционира? Това се отнася и за ключовия въпрос при какви обороти е най-добре да се кара. Все повече стават автомобилите с автоматични трансмисии, където този въпрос се решава от електрониката, а с нашествието на електромобилите той вече съвсем ще отпадне.
Ръчната трансмисия е нещото, което причинява най-много стрес на начинаещите шофьори. Това е така и заради големия брой противоречиви и често откровено погрешни "съвети", които витаят в пространството
Но междувременно колите с ръчни трансмисии си остават внушително количество, а и на пазари като българския надали скоро ще бъдат изместени. Така че нека още веднъж напомним някои важни неща за оборотите, които по-скорошните шофьори може и да не знаят. Важно е да уточним, че тези препоръки се отнасят до бензиновите двигатели.
Митовете и реалностите за оборотите (ГАЛЕРИЯ):
Понеже в наши дни всеки се стреми да дава съвети в интернет, вероятно сте попадали и на такава мъдрост: че движението при ниски обороти е вредно за двигателя.
Това е нелепо, разбира се. Има много режими, при които спокойно можете да карате с ниски обороти - при поддържане на постоянна скорост или при спускането от някой хълм например.
Въпреки това има шофьори, които се боят от ниските обороти и гледат винаги да държат стрелката на оборотомера далече от тях.