Обменът на двигатели, както и на платформи, е често срещана практика в автомобилния свят. Тя позволява на някои производители да запълнят празнина в своята гама, без да им се налага да инвестират огромни сума в разработка и тестове. В наши дни тази икономия се е превърнала в един от стълбовете на автомобилната индустрия, като това се отнася не само за компании от една и съща група.
Често практика е покупката на двигател, особено дизелов, от по-малки производители, които искат да бъдат в крак с модата. И съответно да постигнат успех на пазарите (най-вече тези в Европа). Този подход им е по-удобен и те не се притесняват да го използват. Ето няколко такива случая.
Двигателите, които играят успешно и на чужд терен (ГАЛЕРИЯ):
Споразумението всъщност включва 4 агрегата, като останалите са 4-цилиндровите 2.3 бензинови (M111) и дизелови (OM 601), както и 2.9-литровите 5-цилиндрови дизели (OM602). Въпреки това, M104 е този, който е ползван най-много. Той се поставя на Korando, Musso, Rexton и Kyron.
Това обаче съвсем не е всичко - двигателят M104 се произвежда по лиценз в Китай, където се поставят на модела Roewe W5. Това е SUV, построен на базата на Kyron.