Обменът на двигатели, както и на платформи, е често срещана практика в автомобилния свят. Тя позволява на някои производители да запълнят празнина в своята гама, без да им се налага да инвестират огромни сума в разработка и тестове. В наши дни тази икономия се е превърнала в един от стълбовете на автомобилната индустрия, като това се отнася не само за компании от една и съща група.
Често практика е покупката на двигател, особено дизелов, от по-малки производители, които искат да бъдат в крак с модата. И съответно да постигнат успех на пазарите (най-вече тези в Европа). Този подход им е по-удобен и те не се притесняват да го използват. Ето няколко такива случая.
Двигателите, които играят успешно и на чужд терен (ГАЛЕРИЯ):
Последният редови 6-цилиндров двигател, произведен от Mercedes-Benz през миналия век, преди компанията да се ориентира към V-образните мотори (това беше поправено наскоро). Агрегатът се появи при E-Class, S-Class и SL-Class , но не само на тях. През 1996 година стана факт споразумението между Mercedes и SsangYong, като корейският производител получи правото да използва този двигател при моделите.