Икономията на гориво и производителността са основните характеристики на двигателите, използвани в автомобилната индустрия. Има обаче и още едно много важно качество - възможността за тяхното използване в най-различни превозни средства, а дори и в машини, които имат съвсем различно приложение.
Това се отнася както за някои от най-простите двигатели на Fiat, например, така и за един от най-великите мотори на Ferrari, създавани някога. Историята обаче познава много такива примери, за които ще стане дума сега.
Двигателите, поставяни на най-много различни автомобили (ГАЛЕРИЯ):
Alfa Romeo е създала много 4-цилиндрови двигатели с двойни разпределителни валове, всеки от които може да бъде определет като Twin Cam. Въпреки това, когато хората говорят за Alfa Twin Cam, това обикновено се отнася за мотор, проектиран от Джузепе Бусо, който се появява за първи в Alfa Romeo Giulietta от 1954 г. (на снимката), където има работен обем от 1290 куб. см.
Двигателят Twin Cam оцелява и през 90-те години, като последните му версии са с турбокомпресор. Капацитетът му е увеличен до 2056 куб.см., но има и малка версия с обем 896 куб. см. Тя е използвана и за прототипа Tipo 103, построен през 1960 г.