IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-старите двигатели, използвани в момента

Тези агрегати се появиха преди 20 и повече години

Новите екологични стандарти принуждават производителите да променят своите двигатели и съответно да намаляват техния жизнен цикъл. Внедряването на сложни технологии за контрол на замърсяването променя налага проектирането на нови мотори, които се задържат все по-малко време в производство. В миналото обаче нещата стояха много по-различно, тъй като имаше цели семейства задвижващи агрегати, произвежда в продължения на десетилетия.


Renault 1.5 dCi


Това означава, че използваните в наши дни двигатели, особено бензиновите, са сравнително нови. Те са на не повече от 10-12 години, като са много по-ефективни и по-икономични от старите мотори. Все пак, на пазара все още има някои ветерани, които се появиха преди 20 и повече години. Ето и най-популярните от тях

Renault 1.5 dCi

Кодовото име на този двигател е K9, но всички го познаваме като 1.5 dCi. Той се появи през 2001 г. на второто поколение Clio и постепенно беше разпространен на много модели от алианса Renault-Nissan. Моторът се среща при автомобили от различни класове, като се предлага в няколко нива на мощност. Дизеловият агрегат успя да покрие стандарта Euro-6, но най-вероятно ще отпадне от гамата при въвеждането на новия Euro-7.


Renault 1.5 dCi


Самият двигател е част от семейството K, чието начало датира още от средата на 90-те години на миналия век. То даде начало на няколко различни серии 4-цилиндрови двигатели - както дизелови, така и бензинови. Само 1,5-литровият мотор със система Common rail обаче има толкова дълга кариера.

Fiat 1.2 FIRE

Официално известното семейство двигатели FIRE двигатели приключи кариерата си през 2020 година. Тогава последните бройки от мотора 1.2 бяха монтирани на Fiat Panda и 500, както и на Lancia Ypsilon, след което бяха заменени от новия 1.0 Firefly с мека хибридна технология. Версията LPG обаче все още се предлага за тези модели, което удължава и присъствието на двигателя на пазара.


Fiat FIRE


Серията FIRE се появява за първи път през 1985 година. Нейният живот започва с 1,0-литров двигател, монтиран първо на модела Autobianchi Y10, а след това и на Fiat Uno, на първата Panda, както и на и техните наследници. Моторът е с едноточковото впръскване (и след това многоточково) излиза през 1993 година, като се предлага с 8 и 16 клапана с мощност до 86 к.с. Версията на газ (LPG) развива 69 к.с.

От този серия е и моторът с обем 1,4 литра, който също все още се произвежда, като той дебютира през 2003 година на Fiat Punto и Lancia Ypsilon II. След това двигателя се поставя и на модели от по-висок клас.

Mazda L

Японската компания е сред малкото производители, които все още продължава да развива атмосферните си двигатели и не е преминала изцяло на турбомотори (изключение правят моделите MPS, които обаче вече не се произвеждат). Серията L се появи през 2001 година, като тя представлява еволюция на предишната серия F с чугунен блок и алуминиеви цилиндри (4 на брой). Работният обем на двигателите е между 1,8 и 2,5 литра, като в семейството влизат и 2,3-литровите мотор с турбо, използвани при Mazda3 и Mazda6 MPS.


Mazda


Двигателите от серията L се предлагат за цялата моделна гама на японския производител, в това число и за пикапите. Сега те са с обем 2,0 и и 2,5 литра, като се поставят на седаните и кросоувърите на Mazda.

0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Lancista per Sempre ( преди 1 седмица )
    А примитивните *** от Субару къде са? От над 37 години с един и същ *** под капаците ...
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Мамино анче ( преди 6 месеца )
    Къде е мотора на Тойота д4д 30годишен модел нема друг такъв катър слаган на ланкрузер и авенсис
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    gog ( преди 6 месеца )
    Как е стар двигател? Бил измислен преди 10 години със 60 коня , ама после станал 150 и пак бил същия , па му сложили турбо та станал 200 и пак е същия , бил с 8 клапана па станал с 16 , какви са тези глупости?
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    А 1.9 TDI къде е?
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Алберто ( преди 7 месеца )
    Да незабравяме за 1.9TDI който се монтира на AUDI VW SEAT SHKODA RENAYT слага се на коли и на бусове минивани
  • #13
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Валвтроник,ръйш? ( преди 7 месеца )
    Абе не е ли то,да си вземеш едно Беемвенце тройчица със N-серия двигател и да се чудиш кога ще засвятка check-engine?
  • #12
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Почти ( преди 7 месеца )
    Има двигатели на Рено, Опел, Фолксваген бензинови с по два клапана на цилиндър, са много по-добри от новите с еко норми. Добре че пропуснах този преход и си карам още Астра 1.6 моно инжекция и си свиркам. Който иска да се набутва с новите модерни ***.
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Преди доста години карах едно Уно с fire двигател. Беше ракета.
  • #10
    15 rate up comment 16 rate down comment
    Някой ( преди 7 месеца )
    Мисля че е забравен и един друг двигател, доказал се от повече от 25 години ползван и до днес.1.9 TDI на AUDI/WV
  • #9
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 9: Ти да четеш можеш ли? #6 ясно е написал че двигателите по цикъл на Аткинсон са модерни, не самият цикъл. Ей, кухи лейки сте това вагонетките и такива ще си останете.