IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-старите двигатели, използвани в момента

Тези агрегати се появиха преди 20 и повече години

Новите екологични стандарти принуждават производителите да променят своите двигатели и съответно да намаляват техния жизнен цикъл. Внедряването на сложни технологии за контрол на замърсяването променя налага проектирането на нови мотори, които се задържат все по-малко време в производство. В миналото обаче нещата стояха много по-различно, тъй като имаше цели семейства задвижващи агрегати, произвежда в продължения на десетилетия.


Renault 1.5 dCi


Това означава, че използваните в наши дни двигатели, особено бензиновите, са сравнително нови. Те са на не повече от 10-12 години, като са много по-ефективни и по-икономични от старите мотори. Все пак, на пазара все още има някои ветерани, които се появиха преди 20 и повече години. Ето и най-популярните от тях

Renault 1.5 dCi

Кодовото име на този двигател е K9, но всички го познаваме като 1.5 dCi. Той се появи през 2001 г. на второто поколение Clio и постепенно беше разпространен на много модели от алианса Renault-Nissan. Моторът се среща при автомобили от различни класове, като се предлага в няколко нива на мощност. Дизеловият агрегат успя да покрие стандарта Euro-6, но най-вероятно ще отпадне от гамата при въвеждането на новия Euro-7.


Renault 1.5 dCi


Самият двигател е част от семейството K, чието начало датира още от средата на 90-те години на миналия век. То даде начало на няколко различни серии 4-цилиндрови двигатели - както дизелови, така и бензинови. Само 1,5-литровият мотор със система Common rail обаче има толкова дълга кариера.

Fiat 1.2 FIRE

Официално известното семейство двигатели FIRE двигатели приключи кариерата си през 2020 година. Тогава последните бройки от мотора 1.2 бяха монтирани на Fiat Panda и 500, както и на Lancia Ypsilon, след което бяха заменени от новия 1.0 Firefly с мека хибридна технология. Версията LPG обаче все още се предлага за тези модели, което удължава и присъствието на двигателя на пазара.


Fiat FIRE


Серията FIRE се появява за първи път през 1985 година. Нейният живот започва с 1,0-литров двигател, монтиран първо на модела Autobianchi Y10, а след това и на Fiat Uno, на първата Panda, както и на и техните наследници. Моторът е с едноточковото впръскване (и след това многоточково) излиза през 1993 година, като се предлага с 8 и 16 клапана с мощност до 86 к.с. Версията на газ (LPG) развива 69 к.с.

От този серия е и моторът с обем 1,4 литра, който също все още се произвежда, като той дебютира през 2003 година на Fiat Punto и Lancia Ypsilon II. След това двигателя се поставя и на модели от по-висок клас.

Mazda L

Японската компания е сред малкото производители, които все още продължава да развива атмосферните си двигатели и не е преминала изцяло на турбомотори (изключение правят моделите MPS, които обаче вече не се произвеждат). Серията L се появи през 2001 година, като тя представлява еволюция на предишната серия F с чугунен блок и алуминиеви цилиндри (4 на брой). Работният обем на двигателите е между 1,8 и 2,5 литра, като в семейството влизат и 2,3-литровите мотор с турбо, използвани при Mazda3 и Mazda6 MPS.


Mazda


Двигателите от серията L се предлагат за цялата моделна гама на японския производител, в това число и за пикапите. Сега те са с обем 2,0 и и 2,5 литра, като се поставят на седаните и кросоувърите на Mazda.

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Пустиняците във фали ( преди 2 седмици )
    се мотат със стари малолитражки! Кой друг ако не рено, фиат и мазна.
  • #7
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    "високотехнологични по цикъл на Аткинсън". И как точно цикълът на Аткинсън, измислен от британския инженер през 1886 г., е високотехнологичен? Как точно цикъл, използван в генераторите на ток от десетилетия, е високотехнологичнен? Миличък, ти си пример за провала на българското образование.
  • #6
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Бай Хуй ( преди 2 седмици )
    Имам Рено Меган Комби 1.5 Dci и няма грешка,комън рейл,турбо,110 к.с.и при 100 км/ч круиз контрол дава 4.5л/100.Колата е нова,по поръчка,на 3.5г.
  • #5
    15 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тойота двигателите са нови и нямат ама нищо общо с преди 20 години. И сега 1.5 мотора за Корола 3 цилиндровия е чисто нов. След 2000 година бяха от първите,които въведоха модерната VVTi променливо газоразпределени в цялата гама, след това след 2010 г. въведоха двойно променливо газоразпределение dual VVTi, след това създадоха още по-новите двигатели без разпр.вал Valvematic! В хибридите двигателите са изключително модерни и високотехнологични по цикъл на Аткинсън и с най-висока термична ефектив
  • #4
    19 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Че тойота си върти същите двигатели от 20 г. без никакви промени - затова ги продават само в хамерика и на арабелите. В Европа тези "високи технологии" не вървят. Тук оставиха само малолитражки и спънати хибриди.
  • #3
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Колю Курудръвчеф ( преди 2 седмици )
    НАЙ- ДОБРИЯТ ФАЯР 1.1 НА ФИАТ, А СЕГА В ТИПО ФАЯР 1.4!!!????????!!!???
  • #2
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Жоро ( преди 2 седмици )
    Алексей, потвърждавам! Имам служебна кола с този мотор - не прави проблеми, върви повече от добре за 75кс. и харчи малко.
  • #1
    25 rate up comment 11 rate down comment
    Алексей ( преди 2 седмици )
    От всичко това 1.5 дци на Рено е най-яко