Обменът на двигатели, както и на платформи, е често срещана практика в автомобилния свят. Тя позволява на някои производители да запълнят празнина в своята гама, без да им се налага да инвестират огромни сума в разработка и тестове. В наши дни тази икономия се е превърнала в един от стълбовете на автомобилната индустрия, като това се отнася не само за компании от една и съща група.
Често практика е покупката на двигател, особено дизелов, от по-малки производители, които искат да бъдат в крак с модата. И съответно да постигнат успех на пазарите (най-вече тези в Европа). Този подход им е по-удобен и те не се притесняват да го използват. Ето няколко такива случая.
Двигателите, които играят успешно и на чужд терен (ГАЛЕРИЯ):
Турбодизелите, произведени от сътрудничеството между Ford и бившата PSA Group, се появиха във времето, по което американската марка контролираше марки като Aston Martin, Volvo, Mazda, Jaguar и Land Rover. Напълно логично, 1,6-литровия мотор DV6 с мощност 90 и 109 к.с. (вторият вариант е с турбо с променлива геометрия) се появи на цялата гама на Peugeot и Citroēn и на всички модели, базирани на платформата Ford Focus, включително Mazda3, Volvo C30 и S/V40 и др.


4