Обменът на двигатели, както и на платформи, е често срещана практика в автомобилния свят. Тя позволява на някои производители да запълнят празнина в своята гама, без да им се налага да инвестират огромни сума в разработка и тестове. В наши дни тази икономия се е превърнала в един от стълбовете на автомобилната индустрия, като това се отнася не само за компании от една и съща група.
Често практика е покупката на двигател, особено дизелов, от по-малки производители, които искат да бъдат в крак с модата. И съответно да постигнат успех на пазарите (най-вече тези в Европа). Този подход им е по-удобен и те не се притесняват да го използват. Ето няколко такива случая.
Двигателите, които играят успешно и на чужд терен (ГАЛЕРИЯ):
Баварските 6- и 8-цилиндрови двигатели са известни със своите качества, което ги прави още по-привлекателни. Мнозина си спомнят, че от 2002 година насам легендарният V8 N62 заедно с дизела M57 се поставят на третото поколение на Range Rover (L322).
Трябва обаче да се подчертае, че по това време компанията Solihull вече е преминала под контрола на Ford, но разработката на двигателя е от периода, в който BMW притежава целия MG Group-Rover. А това означава, че тук връзката е вътрешнофирмена.