Обменът на двигатели, както и на платформи, е често срещана практика в автомобилния свят. Тя позволява на някои производители да запълнят празнина в своята гама, без да им се налага да инвестират огромни сума в разработка и тестове. В наши дни тази икономия се е превърнала в един от стълбовете на автомобилната индустрия, като това се отнася не само за компании от една и съща група.
Често практика е покупката на двигател, особено дизелов, от по-малки производители, които искат да бъдат в крак с модата. И съответно да постигнат успех на пазарите (най-вече тези в Европа). Този подход им е по-удобен и те не се притесняват да го използват. Ето няколко такива случая.
Двигателите, които играят успешно и на чужд терен (ГАЛЕРИЯ):
Най-яркият пример за това е, че от него се възползва и Mercedes-Benz. Сътрудничеството на германската марка с алианса Renault-Nissan стартира през 2010 година, когато се оказа, че луксозна марка няма дизел под 2,0 литра. Моторът беше модифициран и се появи на версиите 160 и 180 CDI на A-Class, B-Class и CLA.
Не само Mercedes обаче откриха, че този мотор върши отлична работа. Преди около 15 години K9K се появи на Suzuki Jimny - първо във версията с 65 к.с., а след това и в по-мощния вариант с 86 к.с.