Каросериите на повечето автомобили се правят от различни видове стомана, като това започва още от преди цял век. През 20-те години производителите постепенно започват да се отказват от дървените панели, които са икономически неизгодни в условията на производство на конвейер, а освен това и не са толкова трайни.
Впрочем, компаниите не бързат да правят каросериите от стомана, тъй като тя е доста скъпа, а освен това, в някои райони ръждата буквално изяжда автомобила само за няколко зими. Постепенно започват експерименти с алуминий (началото на 30-те години), като този метал в наши дни се използва предимно за скъпи автомобили.
В опитите да се открие компромисно и не скъпо решение най-смелите и свободомислещи производители отиват в другата крайност, като започват да правят каросериите от фибростъкло, смесено с памучни отпадъци от фенол-формалдехидна смола и други продукти. При някои компании това носи успех, а при други е пълен провал.
7 автомобила от пластмаса (ГАЛЕРИЯ):
В Европа обаче нещата са различни и така през 2001 година се появява Renault Avantime. То се произвежда в завода на компанията Matra и влиза в историята като първия ван-купе. В основата му е архитектурата на стандартното Espace, като панелите от каросерията също са пластмасови.
Нито футуристичният дизайн, нито луксозните опции, нито ефектните технически решения (като огромните врати) помагат на френски модел. През 2003 година производството на Avantime е спряно, като сумарният тираж е едва 8557 бройки.