Каросериите на повечето автомобили се правят от различни видове стомана, като това започва още от преди цял век. През 20-те години производителите постепенно започват да се отказват от дървените панели, които са икономически неизгодни в условията на производство на конвейер, а освен това и не са толкова трайни.
Впрочем, компаниите не бързат да правят каросериите от стомана, тъй като тя е доста скъпа, а освен това, в някои райони ръждата буквално изяжда автомобила само за няколко зими. Постепенно започват експерименти с алуминий (началото на 30-те години), като този метал в наши дни се използва предимно за скъпи автомобили.
В опитите да се открие компромисно и не скъпо решение най-смелите и свободомислещи производители отиват в другата крайност, като започват да правят каросериите от фибростъкло, смесено с памучни отпадъци от фенол-формалдехидна смола и други продукти. При някои компании това носи успех, а при други е пълен провал.
7 автомобила от пластмаса (ГАЛЕРИЯ):
Дебютиралото през 1984 година пластмасово Renault Espace се превръща в катализатор на интереса към автомобилите от този клас. В концерна General Motors решават да отговорят с три модела - Pontiac Trans Sport, Chevrolet Lumina APV и Oldsmobile Silhouette, които също са пластмасови.
За разлика от Европа, пазарът в САЩ не е въодушевен от смелата концепция. Продажбите на пластмасовите ванове не вървят и в средата на 90-те години се появява техен заместник, който е по-традиционен и стоманен.