Каросериите на повечето автомобили се правят от различни видове стомана, като това започва още от преди цял век. През 20-те години производителите постепенно започват да се отказват от дървените панели, които са икономически неизгодни в условията на производство на конвейер, а освен това и не са толкова трайни.
Впрочем, компаниите не бързат да правят каросериите от стомана, тъй като тя е доста скъпа, а освен това, в някои райони ръждата буквално изяжда автомобила само за няколко зими. Постепенно започват експерименти с алуминий (началото на 30-те години), като този метал в наши дни се използва предимно за скъпи автомобили.
В опитите да се открие компромисно и не скъпо решение най-смелите и свободомислещи производители отиват в другата крайност, като започват да правят каросериите от фибростъкло, смесено с памучни отпадъци от фенол-формалдехидна смола и други продукти. При някои компании това носи успех, а при други е пълен провал.
7 автомобила от пластмаса (ГАЛЕРИЯ):
От първото поколение на Chevrolet Corvette в цял свят са продадени 69 000 бройки, но титлата за "най-масов пластмасов автомобил" принадлежи на друг. Тя е за Trabant 601, от който през периода 1964-1990 година в бившата ГДР са произведени 2,8 млн. единици.
Каросерията на "Траби", както галено наричат малката кола, са от дуропласт - полимерен материал, известен още и като термореактивна пластмаса. Теглото на автомобила е смехотворните 620 кг, като той се задвижва от двутактов мотор с 26 к.с.