Каросериите на повечето автомобили се правят от различни видове стомана, като това започва още от преди цял век. През 20-те години производителите постепенно започват да се отказват от дървените панели, които са икономически неизгодни в условията на производство на конвейер, а освен това и не са толкова трайни.
Впрочем, компаниите не бързат да правят каросериите от стомана, тъй като тя е доста скъпа, а освен това, в някои райони ръждата буквално изяжда автомобила само за няколко зими. Постепенно започват експерименти с алуминий (началото на 30-те години), като този метал в наши дни се използва предимно за скъпи автомобили.
В опитите да се открие компромисно и не скъпо решение най-смелите и свободомислещи производители отиват в другата крайност, като започват да правят каросериите от фибростъкло, смесено с памучни отпадъци от фенол-формалдехидна смола и други продукти. При някои компании това носи успех, а при други е пълен провал.
7 автомобила от пластмаса (ГАЛЕРИЯ):
Първият автомобил с пластмасова каросерия, който достига до сравнително голям брой потребители, се появява значително по-късно. Това е великолепният роудстър Chevrolet Corvette C1, дебютирал през 1953-а и произвеждан до 1962 година.
За 10 години на конвейера американският модел преживява три обновявания, като те засягат основно техническата част. Последните версии са с V8 двигател с 360 к.с., благодарение на който роудстърът ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди и развива 217 км/ч.