Каросериите на повечето автомобили се правят от различни видове стомана, като това започва още от преди цял век. През 20-те години производителите постепенно започват да се отказват от дървените панели, които са икономически неизгодни в условията на производство на конвейер, а освен това и не са толкова трайни.
Впрочем, компаниите не бързат да правят каросериите от стомана, тъй като тя е доста скъпа, а освен това, в някои райони ръждата буквално изяжда автомобила само за няколко зими. Постепенно започват експерименти с алуминий (началото на 30-те години), като този метал в наши дни се използва предимно за скъпи автомобили.
В опитите да се открие компромисно и не скъпо решение най-смелите и свободомислещи производители отиват в другата крайност, като започват да правят каросериите от фибростъкло, смесено с памучни отпадъци от фенол-формалдехидна смола и други продукти. При някои компании това носи успех, а при други е пълен провал.
7 автомобила от пластмаса (ГАЛЕРИЯ):
Схемата "пространствена рама + панели на каросерията от композитни материали" може да изглежда нетривиална за ванове, но често се използва при създаването на спортни коли (такъв, например, Pontiac Fiero, който получава технологията от споменатия вече Pontiac Trans Sport). Най-яркият представител в този клас обаче е друг - Lotus Elise.
Британският роудстър дебютира преди четвърт век, а в наши дни вече е издигнат в култ от някои фенове на бързите коли. Той все още се произвежда с минимални промени. Каросерията му е от фибростъкло, а рамата от преработен алуминий. Топ-версиите с 253 к.с. вдигат 100 км/ч от място за 4,2 секунди.