Каросериите на повечето автомобили се правят от различни видове стомана, като това започва още от преди цял век. През 20-те години производителите постепенно започват да се отказват от дървените панели, които са икономически неизгодни в условията на производство на конвейер, а освен това и не са толкова трайни.
Впрочем, компаниите не бързат да правят каросериите от стомана, тъй като тя е доста скъпа, а освен това, в някои райони ръждата буквално изяжда автомобила само за няколко зими. Постепенно започват експерименти с алуминий (началото на 30-те години), като този метал в наши дни се използва предимно за скъпи автомобили.
В опитите да се открие компромисно и не скъпо решение най-смелите и свободомислещи производители отиват в другата крайност, като започват да правят каросериите от фибростъкло, смесено с памучни отпадъци от фенол-формалдехидна смола и други продукти. При някои компании това носи успех, а при други е пълен провал.
7 автомобила от пластмаса (ГАЛЕРИЯ):
Още един автомобил с пластмасова каросерията, който все още може да се купи като нов, е електрическото BMW i3. Малкият градски модел се произвежда още от 2013 година, като в основата му е модулно шаси с окачване McPharson отпред и многозвенно отзад, монтирани на алуминиева рама.
Силовата структура на каросерията се състои от съединени помежду си елементи от въглеродни нишки. Външните панели на електромобила са направени от обикновена пластмаса, която е обработена и формирана чрез шприцоване. Точно като при броните на много автомобили.