IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 основни грешки, които убиват турбомотора

Някои шофьори дори не осъзнават, че с действията си вредят на двигателя

Турбодвигателите набират все по-горяма популярност, което се дължи най-вече на кампаниинте за намаляване на вредните емисии на много места по света., Оказва се обаче, че не всички шофьори знаят, как да се отнасят правилно към този тип мотори и допускат сериозни грешки, с които му нанасят големи вреди.

Особено опасни за турбо-агрегатите са 5 действия на водача. Те се дължат както на незнание, така и на немарливост от страна на собственика или шофьора на автомобила. Избягването на тези грешка спестява посещение в сервиза, което обикновено е много скъпо.

   
5 грешки, които убиват турбомотора (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #13
    18 rate up comment 14 rate down comment
    FFF ( преди 2 месеца )
    "Иначе ресурса на турбото е плачевно малък"Глупости на търкалета пишете. На личния ми автомобил е на 200000 + и си работи перфектно , вземете си ползвайте главите за мислене а не само за равновесие,, Турбо бензина няма да навлезе масово за шир потреба защото разхода на гориво скача сериозно , за разлика от турбо дизела при който пада, Турбо дизела все още няма алтернатива.
  • #12
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Фен ( преди 2 месеца )
    Забравено е много важно правило - да не се кара на високи обороти на двг, респективно на турбото, когато двигателя не е загрял. Има автомобили, при които за това се грижи електрониката. Иначе ресурса на турбото е плачевно малък.
  • #11
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Добре е да се прави разлика между турбо бензин и турбо дизел. При първите нагар почти няма, но нагряването е доста по-голямо. Освен това например 3500 об/мин са ниски за бензиновия мотор, но са високи за дизела.
  • #10
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Sas ( преди 2 месеца )
    Напълно съм съгласен с точката за прибързаното гасене на мотора, но само шофьори със Старт/Стоп знаят колко трудно изпълнима е тя - за съжаление... Много рядко се сещам да я изключа като спирам след магистрала.
  • #9
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    Брех ама и охл*юв ли е цензурна дума вече? Баси,щом и това се цензурира...
  • #8
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    **** да се поправя.
  • #7
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Хаха ( преди 2 месеца )
    До3. Ми търбината е съставена от два "охльова" (така да ги наречем). Студен и топъл. Изпускателния колектор е свързан с топлия охльов и от изгорелите газове се задвижва. Към него е свързан студения охльов, който от едната страна засмуква, а от другата страна нагнетява въздух. "перката" на топлия охльов вече е с подвижни лопарки(променлива геометрия) и като работи двигателя на ниски обороти се затлачват с нагар и блокират. Това води до пренадуване или слабо налягане. От там проблеми с колата.
  • #6
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Е това с оставянето да работи на празен ход нещо не ми се връзвa.Значи всички производители искат да си убият моторите щом имат старт стоп система която гаси мотора буквално на всяко спиране без да изчакват
  • #5
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Премнаващ ( преди 2 месеца )
    Общо взето вярно с изключение на това, че загряването пречи на турбината. Сутрешното загряване особено преди по-голямо натоварване е силно препоръчително. Прегряването при продължително каране на високи обороти е това което скъсява живота на турбината.
  • #4
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    До 3 - едните лопатки нагнетяват въздуха на входа, но се движат от едни други лопатки които се въртят от отработените газове, освен ако не е компресор (ремък) или електрически