Историята на един от най-прославените японски всъдеходи всъщност започва от... американската армия. През 1950, в разгара на Корейската война американското командване търси начини да осигури достатъчно мобилна техника на съюзниците си в Южна Корея. Япония, която по това време все още е окупирана от американците, изглежда най-подходящата производствена база от гледна точка на логистиката. Щатското военно командване подтиква японските производители да разработят свои офроуд модели, като им гарантира достатъчно поръчки.
"Разработването" се оказва съвсем проста работа - в Toyota просто творчески изкопират доказано успешния Willys Jeep, и са готови с проекта си още в началото на 1951. Японската машина носи името Toyota Jeep BJ, и се задвижва от 3.4-литровия редови мотор тип В на компанията. Японската полиция бързо оценява качествата му и го избира за основен патрулен автомобил.
Твърде скоро обаче Toyota Jeep BJ попада под прицела на юридическия отдел на Willys. Американската компания с основание се оплаква от употребата на името Jeep, което е явно нарушение на запазената й търговска марка. Няма проблеми, отвръщат от Toyota, и просто прекръстват модела си на Land Cruiser - "наземен кръстосвач". Така през 1954 се ражда този емблематичен модел.
Историята на Toyota Land Crusier (ГАЛЕРИЯ):
Отношението към евтиния всъдеход обаче бързо се променя и между 1961 и 1965 Land Cruiser е най-продаваната Toyota в Америка. Заслугата е на новото поколение - легендарното 40 Series, появило се през 1960. Продава се и като FJ40 (F заради двигателя, J - от Jeep).
Визуално това изглежда като еволюция на старата Серия 20. Но под опаковката е истинска революция. Добавена е двустепенна раздатъчна кутия, която подобрява неимоверно офроуд способностите. През 1975 е представен и нов двигател - тип 2F, с работен обем 4.2 литра. Той ще остане на въоръжение чак до края на живота на 40 Series през 1983.