IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota Land Cruiser: историята на една офроуд легенда

Родена по поръчка на американското командване и с цената на явна кражба, 70 години по-късно тази кола продължава да ни удивлява

Историята на един от най-прославените японски всъдеходи всъщност започва от... американската армия. През 1950, в разгара на Корейската война американското командване търси начини да осигури достатъчно мобилна техника на съюзниците си в Южна Корея. Япония, която по това време все още е окупирана от американците, изглежда най-подходящата производствена база от гледна точка на логистиката. Щатското военно командване подтиква японските производители да разработят свои офроуд модели, като им гарантира достатъчно поръчки.
    

Toyota Land Cruiser 80, офроуд
  
    
"Разработването" се оказва съвсем проста работа - в Toyota просто творчески изкопират доказано успешния Willys Jeep, и са готови с проекта си още в началото на 1951. Японската машина носи името Toyota Jeep BJ, и се задвижва от 3.4-литровия редови мотор тип В на компанията. Японската полиция бързо оценява качествата му и го избира за основен патрулен автомобил.

Твърде скоро обаче Toyota Jeep BJ попада под прицела на юридическия отдел на Willys. Американската компания с основание се оплаква от употребата на името Jeep, което е явно нарушение на запазената й търговска марка. Няма проблеми, отвръщат от Toyota, и просто прекръстват модела си на Land Cruiser - "наземен кръстосвач". Така през 1954 се ражда този емблематичен модел.
   
    
Историята на Toyota Land Crusier (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Общо взето днес Тойота е най-инженерната компания,която задава посоката - така разработи и патентова първите хибриди и до ден днешен ги прави най-добре, зададе посоката,сега всичкикопират точно хибридите,а всички спорат дизелите.Тойота първа спря дизела от леките коли. Тойота продава 2-ро поколение водородни хибриди, германците още не са чували за това, БМВ и Мерцедес се провалиха с гръм и трясък в тези модерни технологии и БМВ направо започна да си плаща на японските инженери от Тойота.
  • #3
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Преди 80 години какво е било въобще не е важно, важното е ,че през 80-те и 70-те години на 20 век,та до днес Тойота предлагат свои инженерни реения,които са най-здрави и от най-технологичните в света. А в 21 век Тойота е компанията с най-много иновации в автомобилостроенето и с най-много патенти. Тойота е компанията,която произвежда най-добрите хибриди, тя първа ги започна, после всички я копират, Тойота зададе и водородните хибриди, няма конглокенция освен Хонда и Хюндай. БМВ направо си плащат.
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до 1 ( преди 2 години )
    Според мен това не е съвсем вярно. Моделът Toyopet се появява чак през 1955 и няма как да е послужил за основа на прототип от края на 1950. По това време пътническият модел е Type SD, с еднолитров двигател, който е директно копие на агрегата Adler Trumpf Junior от 30-те - просто са го разглобили и прекопирали всички компоненти. В рамното шаси на SB също няма никаква авторска инженерна работа, просто съчетание от две американски концепции
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Едно малко уточнение. Когато първоначалния прототип е представен на тогавашната национална японска полиция NPR, той е бил с шаси на японския камион тип SB, с 3,4 литров тип B шест цилиндров редови двигател и амортисьори от автомобила Toyopet. Нямало е нищо общо с Willys. NPR обаче предпочитат познатия лиценз на Митсубиши за Willys и за да се ускори началото на проекта, предпочитат него.