Историята на един от най-прославените японски всъдеходи всъщност започва от... американската армия. През 1950, в разгара на Корейската война американското командване търси начини да осигури достатъчно мобилна техника на съюзниците си в Южна Корея. Япония, която по това време все още е окупирана от американците, изглежда най-подходящата производствена база от гледна точка на логистиката. Щатското военно командване подтиква японските производители да разработят свои офроуд модели, като им гарантира достатъчно поръчки.
"Разработването" се оказва съвсем проста работа - в Toyota просто творчески изкопират доказано успешния Willys Jeep, и са готови с проекта си още в началото на 1951. Японската машина носи името Toyota Jeep BJ, и се задвижва от 3.4-литровия редови мотор тип В на компанията. Японската полиция бързо оценява качествата му и го избира за основен патрулен автомобил.
Твърде скоро обаче Toyota Jeep BJ попада под прицела на юридическия отдел на Willys. Американската компания с основание се оплаква от употребата на името Jeep, което е явно нарушение на запазената й търговска марка. Няма проблеми, отвръщат от Toyota, и просто прекръстват модела си на Land Cruiser - "наземен кръстосвач". Така през 1954 се ражда този емблематичен модел.
Историята на Toyota Land Crusier (ГАЛЕРИЯ):
Докато Серия 60 заменя "цивилната" Серия 55, Серия 70 е предвидена като наследник на коравия Land Cruiser 40. Тук офроуд способностите си остават главен фокус на инженерите. Моделът се предлага в най-различни варианти - с две врати, с удължена база тип комби. Последният вариант претърпява един сериозен фейслифт през 1990 и се превръща в първия Land Cruiser Prado. Той на свой ред е заменен от 90 Series Prado през 1996. Но някои варианти на добрата стара Серия 70 се призвеждат в различни точки на света и до ден-днешен.