Историята на един от най-прославените японски всъдеходи всъщност започва от... американската армия. През 1950, в разгара на Корейската война американското командване търси начини да осигури достатъчно мобилна техника на съюзниците си в Южна Корея. Япония, която по това време все още е окупирана от американците, изглежда най-подходящата производствена база от гледна точка на логистиката. Щатското военно командване подтиква японските производители да разработят свои офроуд модели, като им гарантира достатъчно поръчки.
"Разработването" се оказва съвсем проста работа - в Toyota просто творчески изкопират доказано успешния Willys Jeep, и са готови с проекта си още в началото на 1951. Японската машина носи името Toyota Jeep BJ, и се задвижва от 3.4-литровия редови мотор тип В на компанията. Японската полиция бързо оценява качествата му и го избира за основен патрулен автомобил.
Твърде скоро обаче Toyota Jeep BJ попада под прицела на юридическия отдел на Willys. Американската компания с основание се оплаква от употребата на името Jeep, което е явно нарушение на запазената й търговска марка. Няма проблеми, отвръщат от Toyota, и просто прекръстват модела си на Land Cruiser - "наземен кръстосвач". Така през 1954 се ражда този емблематичен модел.
Историята на Toyota Land Crusier (ГАЛЕРИЯ):
През 1980 година поостарялата Серия 55 получава наследник. Той е с по-квадратести форми, за повече вътрешно пространство, и е проектиран да предлага повече комфорт на нормални пътища. Не губи обаче офроуд способностите си - с твърда ос отпред и отзад, и с 4х4 задвижване.
През 1988 получава фейслифт, при който традиционните кръгли фарове са заменени с продълговати. Таблото също изведнъж навлиза в съвременната епоха. Подменен е и двигателят - на мястото на отслужилия 4.2-литров 2F идва новият 3F. Работният му обем е по-малък - 4 литра, но мощността е увеличена от 125 до цели 155 конски сили.