IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои модели се повреждат най-често на пътя?

Eкспертите на ADAC оцениха 109 модела от 25 марки

Пандемията от коронавирус значително намали трафика не само в Германия, но и във всички държави от Европа. По-малко коли на пътя означава и по-малко повреди, което беше отчетено и от германския автомобилен клуб (ADAC). Неговата статистика показва, че през 2020 година по време на пътуване са се повредили 3,4 млн. автомобила, което е с 400 000 по-малко от 2019 година.


ADAC


Най-често срещаният проблем е с акумулатора, като той се е увеличил от от 41,8% от общия брой през 2019-а до 46,3% през 2020 година. Причина е, че много от колите се карат по-рядко и съответно зарядът в акумулаторите им пада. От ADAC вече отчитат и повредите при електромобилите, като и тук на първо място е батерията - общо 54%. Отбелязва се обаче, че броят на електрическите превозни средства все още е малък, така че повредите при тях тепърва ще се увеличават.

Германските експерти оценяват 109 модела от общо 25 марки. От тях 40 са определени като "надеждни", а 16 се представят много лошо. Останалите показват смесени резултати. Всички преводни средства за произведени от 2011 до 2018 година, като за да попаднат в класацията трябва от тях да бъдат регистрирани по 10 000 бройки на година. Не се взимат под внимание така наречените "самонанесени щети" - оставане без бензин, например, както и дефекти по гумите.

Първото място по слаба надеждност заема 10-годишната Kia Ceed (52,7%). При този модел най-често срещаните проблеми освен с акумулатора са стартер, горивна помпа, електрически вериги и свещи. Подобно е положението и при друг корейски модел - Hyundai i20 (42,2). Там повредите основно са по свещите, стартера и дефектните ключалки.

В челото попада Kia Sportage (38,6%), чиито най-срещани проблеми са подобни на тези при другите модели пред него. Следват два минивана - Seat Alhambra и VW Sharan (35,1%), като при тях основните повреди са на системите за рециркулация на отработените газове или впръскването на AdBlue. Сред проблемните автомобили, посочени от ADAC, са още Smart Forfour (32,8%) заради проблеми с акумулатора, а също така Opel Insignia (32,1%), Ford S-Max (30,7%) и Renault Kangoo (30,1%), като при последните това се отчита при по-новите машини - след 2017 година.

На обратният полюс - колите, които се представят най-добре през 2020 година, са голям брой автомобили на Audi и BMW. Моделите A3, A4, A5, Q3 и Q5 показват надеждността на Audi. Ако все има повреди при колите на тази марка, те най-често са срещани при кабелите за запалване на по-старите A1, като и при дюзите на Q5. В същото време BMW 1-Series, 2-Series, 3-Series, 4-Series, X1, X3 и Mini се представят на високо ниво.

Моделите A-Class, CLA, GLA на Mercedes-Benz, както и C-Class, GLC и GLK са малко назад с повече повреди. При тях най-често се срещат проблеми с ключалката за запалване и стартера.

В класацията на ADAC има и някои изненади в положителен смисъл, като това са Fiat Punto и Dacia Sandero. При италианския модел дори стари екземпляри (2011-2013 година) имат малко повреди. Същото важи и за Sandero, която показва, че дори по-евтините автомобили могат да бъдат сравнително надеждни.

Триото Seat Ibiza, Skoda Fabia и VW Polo също е сред моделите, които сравнително рядко дават дефекти по време на път. Интересното обаче е, че най-продаваният автомобил в Германия, а също така и в Европа - VW Golf, не се появява в статистиката на ADAC.

Снимка: ADAC

0 от 500
  • #1
    32 rate up comment 6 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    И тези броят изгорелите крушки като TUV. Рено Kangoo е със слаба надежденост щото му се поврежда акумулатора, а Ауди Q5 е надеждно нищо че хвърля дюзи!?! (100 лв. срещу 7000 лв.). Да не говорим че акумулатор може да се купи от всяка бензиностанция, но дюзи едва ли ... Да се смееш ли да плачеш ли. А Голф не е включен в класацията, щото истината няма да се хареса на феновете (който иска може да я прочете в Car reliability index).