IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои модели се повреждат най-често на пътя?

Eкспертите на ADAC оцениха 109 модела от 25 марки

Пандемията от коронавирус значително намали трафика не само в Германия, но и във всички държави от Европа. По-малко коли на пътя означава и по-малко повреди, което беше отчетено и от германския автомобилен клуб (ADAC). Неговата статистика показва, че през 2020 година по време на пътуване са се повредили 3,4 млн. автомобила, което е с 400 000 по-малко от 2019 година.


ADAC


Най-често срещаният проблем е с акумулатора, като той се е увеличил от от 41,8% от общия брой през 2019-а до 46,3% през 2020 година. Причина е, че много от колите се карат по-рядко и съответно зарядът в акумулаторите им пада. От ADAC вече отчитат и повредите при електромобилите, като и тук на първо място е батерията - общо 54%. Отбелязва се обаче, че броят на електрическите превозни средства все още е малък, така че повредите при тях тепърва ще се увеличават.

Германските експерти оценяват 109 модела от общо 25 марки. От тях 40 са определени като "надеждни", а 16 се представят много лошо. Останалите показват смесени резултати. Всички преводни средства за произведени от 2011 до 2018 година, като за да попаднат в класацията трябва от тях да бъдат регистрирани по 10 000 бройки на година. Не се взимат под внимание така наречените "самонанесени щети" - оставане без бензин, например, както и дефекти по гумите.

Първото място по слаба надеждност заема 10-годишната Kia Ceed (52,7%). При този модел най-често срещаните проблеми освен с акумулатора са стартер, горивна помпа, електрически вериги и свещи. Подобно е положението и при друг корейски модел - Hyundai i20 (42,2). Там повредите основно са по свещите, стартера и дефектните ключалки.

В челото попада Kia Sportage (38,6%), чиито най-срещани проблеми са подобни на тези при другите модели пред него. Следват два минивана - Seat Alhambra и VW Sharan (35,1%), като при тях основните повреди са на системите за рециркулация на отработените газове или впръскването на AdBlue. Сред проблемните автомобили, посочени от ADAC, са още Smart Forfour (32,8%) заради проблеми с акумулатора, а също така Opel Insignia (32,1%), Ford S-Max (30,7%) и Renault Kangoo (30,1%), като при последните това се отчита при по-новите машини - след 2017 година.

На обратният полюс - колите, които се представят най-добре през 2020 година, са голям брой автомобили на Audi и BMW. Моделите A3, A4, A5, Q3 и Q5 показват надеждността на Audi. Ако все има повреди при колите на тази марка, те най-често са срещани при кабелите за запалване на по-старите A1, като и при дюзите на Q5. В същото време BMW 1-Series, 2-Series, 3-Series, 4-Series, X1, X3 и Mini се представят на високо ниво.

Моделите A-Class, CLA, GLA на Mercedes-Benz, както и C-Class, GLC и GLK са малко назад с повече повреди. При тях най-често се срещат проблеми с ключалката за запалване и стартера.

В класацията на ADAC има и някои изненади в положителен смисъл, като това са Fiat Punto и Dacia Sandero. При италианския модел дори стари екземпляри (2011-2013 година) имат малко повреди. Същото важи и за Sandero, която показва, че дори по-евтините автомобили могат да бъдат сравнително надеждни.

Триото Seat Ibiza, Skoda Fabia и VW Polo също е сред моделите, които сравнително рядко дават дефекти по време на път. Интересното обаче е, че най-продаваният автомобил в Германия, а също така и в Европа - VW Golf, не се появява в статистиката на ADAC.

Снимка: ADAC

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Реално ( преди 2 месеца )
    Статистиката е силно изкривена и ще обясня защо:1. Големите (audi, vw, m-benz) си имат собствена пътна помощ и клиентите им не звънят на ADAC , респективно не попадат в тази статистика.2. Собственици на Dacia и Fiat стари 10тина години най-вероятно нямат абонамент към ADAC и със сигурност ще се справят сами с проблема вюесто да плащат огромни суми за услугата, освен ако не е належащо.
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    КЛИМБО ( преди 3 месеца )
    Добре, че шкодата е фолксваген, че иначе си беше жив самоходен глокник! Чех и техника = магаре и космос!
  • #11
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не вярвайте на подобно стъкмистики, еле пък от ADAC.
  • #10
    20 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не знам как е в Германия, но тук най много коли с вдигнати капаци покрай пътя съм видял от марките фолксваген, ауди и БМВ. Може би защото са и най-масови
  • #9
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Icaka ( преди 3 месеца )
    Адам ,Тея лъжат за емисиите, камо ли за пораженията на пътя,на немците не трябва да се вярва,от 1945г.
  • #8
    16 rate up comment 10 rate down comment
    някои... ( преди 3 месеца )
    се развалят на пътя, само рено се разваля още в завода!
  • #7
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Някой ( преди 3 месеца )
    Какво общо имат ключалки те с дефект на пътя...... Тези коли не се отключват с ключ, като Жигулата едно време
  • #6
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Фиката ( преди 3 месеца )
    А аз си карам S класа 97 година, който иска да си купува нови *** на високи цени да си ги купува.
  • #5
    16 rate up comment 4 rate down comment
    abc ( преди 3 месеца )
    При "премиумите" (като БМВ, примерно), имат собствена безплатна пътна помощ включена в цената. Та при такива случаи на повреди те не звънят на пътна помощ, а на дилъра на марката направо да идват да ги товарят и оправят. Така се изкривява статистиката и уж са "надежндни", ама друг път.....
  • #4
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Селянин ( преди 3 месеца )
    Някой трябва да каже на немските "специалисти" че акумулатора, няма общо с авто пройзводителя, освен ако МонБат не правят и автомобили. Следващия път до установят, скъсани пера на чистачките и износени гуми.