IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Пълен кошмар – ADAC тества китайски модел, предлаган в Германия

Резултатите от изпитанията за безопасност потресоха експертите (ВИДЕО)

В края на 2020 година на германския пазар излезе евтиният (струва само 10 390 евро) китайски електрически седан Suda SA01. Машината веднага попадна в ръцете на експертите от изданието Auto Motor und Sport и германския автомобилен клуб ADAC, като последният дори проведе краш-тест на автомобила, който няма нито ESP, нито въздушни възглавници, нито обтегачи на предпазните колани.


Suda SA01


Резултатите от изпитанията за безопасност направо ужасиха германските експерти, защото показаха, че в тази кола шофьорът няма как да оживее при катастрофа. Нейното пътно поведение, характеристики и качество на производство също предизвикаха шок у проверяващите, които зададоха напълно логичния въпрос: „Как тази кола е получи разрешение да се продава в Германия?“

Самата история около компанията Suda, чието пълно име е Henan Suda Electric Vehicle Technology, е доста любопитна. Тя е създадена с една-единствена цел – да усвоява пари от държавната програма „Един пояс – един път“, чиято задача е развитие на външно-търговските връзки на Китай. Заводът на компанията заработи през 2019 година, като формално може да произвежда по 100 000 коли на година. Не е ясно обаче, колко автомобила са произведени, защото автомобилите на Suda не влизат в статистиката за продажби на пазара в Китай.


Suda SA01


Официално компанията предлага два модела – седана SA01 и хечбека SD01, които на външен вид приличат на първото поколение на Suzuki SX4. Те се задвижват от електромотор на предната ос с мощност 109 к.с. и 240 Нм, който е свързан с батерия с капацитет 39,5 кВт/ч. Пробегът официално е 210 км, но както изясниха германските колеги реално той е до180 км.

В Германия с продажбата на китайските „електрички“ се занимава фирмата AutoSL от Дюселдорф, която предлага най-различни екзотични модели, в това число и Suda SA01. Именно този автомобил е купен от ADAC, който го подлага на различни изпитания, в това число и краш-тест.


Suda SA01


Още по време на изпитанията на пътя, електромобилът се оказва пълен провал. Експертите посочват ужасно кормилно управление, скърцащо окачване, слаби спирачки, опасно накланяне в завой, евтиният и лошо сглобен салон и др. Отбелязва се още липса на мощност – посочените 109 к.с. са достъпни за няколко секунди, след което те намаляват наполовина. Съответно, максималната скорост е 134 км/ч. При рязко потегляне водещите колела винаги буксуват, което прави колата почти невъзможна за управление на мокра или хлъзгава настилка.

Шокът обаче идва при краш-теста. Тъй като ADAC има на разположение само една кола, то тя е подложена на изпитание с челен удар при 64 км/ч в движещо се препятствие с покритие от 40%. Този тест е изключен от програмата Euro NCAP, тъй като е доста остарял, но „китаецът“ се проваля напълно. Манекенът, заместващ шофьора, получава смъртоносни наранявания по главата, гърдите, шията и коленете.



В крайна сметка и ADAC, и auto motor und sport, категорично не препоръчват Suda SA01 за покупка, като твърдят, че ниската цена не може да бъде оправдание за смъртоносната опасност, която грози водача при удар. Освен това, и останалите основни потребителски качества на китайския електромобил са обявени за пълен провал.

Снимки и видео: ADAC

0 от 500
  • #21
    5 rate up comment 2 rate down comment
    elo ( преди 5 месеца )
    За толкова пари такава стока.На Ханса същата кола ще струва най- малко 40-45.000 Евро.За града където едва едва върви трафикът и където повече от 50 км/ не можеш да се движиш е нормално.
  • #20
    9 rate up comment 1 rate down comment
    А ( преди 6 месеца )
    Това само в Германия може да стане. Сигурно някой българин е направил далавера.
  • #19
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До #18 На вътрешния пазар в Китай има такива коли за който тук само можем да мечтаем. Китай не е това което беше от преди 20 години - сега си има всичко от бюджетни до луксозни коли.Любимите на много хора Айфони се правят в Китай от доста години.
  • #18
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Тед ( преди 6 месеца )
    Перфектна е. Баба ми все кола с въздушни възхлавници и есп е карала. На парите сме си.
  • #17
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До #18. Потърси и виж колко от нещата, които притежаваш не са произведени в Китай. Това разбира се променя факта, че въпросната кола е ***.
  • #16
    12 rate up comment 28 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Който купува китайско е пълен скъсаняк и глпак.Винаги китайските бклyци са били символ на бедност и некадърност.Навремето бедняците купуваха ПанасоАник вместо Панасоник и Терминатор вместо Сега Мега драйв две.Само пълни смешници купуват китайско.
  • #15
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Савата ( преди 6 месеца )
    И все пак 10 000.Ако за още 10 000 се сложат всички ония нужни неща ,резултатът пак не е скъп.
  • #14
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ако не се лъжа , някъде бях чел нещо по въпроса , и китайците са докарали в германия някакви бройки и са ги пуснали в употреба с някакво разрешение за тестови автомобили или нещо подобно. До колкото знам в ЕС са задължителни както 2 въздушни възглавници , така и ESP
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Проглокатурата ще се самосезира и ще го спрат от продажба заради възглавниците. В целия ЕС са задължителни поне за шофьора.
  • #12
    20 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Явно не са задължителни възглавниците, обаче датчиците за налягането на гумите са задължителни.