Компанията Tesla ще вкара в сервизите си в Китай на 18 000 бройки от електромобилите си Model S и Model X, произведени през периода от 17 септември 2013 година до 15 януари 2018 години. Всички те са вкарани от САЩ, като при тях е възможно разпадане на окачането. Производителят обаче твърди, че дефект в колите няма, а за повредите да виновни китайските потребители, които не мога да карат.
Местните регулаторни органи - Държавната администрация по регулиране на пазара (SAMR) и Центърът за управление на дефектни стоки (DPAC) обаче са на различно мнение и задължават Tesla да ремонтира колите безплатно. до тази мярка се стига след жалби от страна на потребителите за качеството на колите на Tesla. Тя трябва да засегне 29 193 бройки от Model S и Model X.
От Tesla са категорични, че на електромобилите им няма нищо, но въпреки това ще изпълнят искането на властите, тъй като искат да избегнат съдебни спорове, а също така и да запазят реномето си на един толкова важен пазар, какъвто е китайският.
Компанията вече е уведомила NHTSA (американската агенция за безопасност на движението) за предстоящата сервизна акция в Китай. Според юридическия съветник на Tesla - Елизабет Микитюк, проблемите по окачването са дължат на невнимателно шофиране от страна на китайските потребители. Те не намаляват скоростта при неравности на пътя и удрят колелата в бордюрите. Тя обаче признава, че повредите в Китай са два пъти повече от тези в САЩ - 0,1 срещу 0,05%.
Представителят на Tesla допълва, че компанията ще поправи 18 182 бройки, а не 29 193 от общия брой проблемни коли. От пълен ремонт на окачването се нуждаят само 5411 бройки от Tesla Model S, при останалите той ще е частичен.
Снимки: Tesla