IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пълен кошмар – ADAC тества китайски модел, предлаган в Германия

Резултатите от изпитанията за безопасност потресоха експертите (ВИДЕО)

В края на 2020 година на германския пазар излезе евтиният (струва само 10 390 евро) китайски електрически седан Suda SA01. Машината веднага попадна в ръцете на експертите от германския автомобилен клуб ADAC, който дори проведе краш-тест на автомобила, който няма нито ESP, нито въздушни възглавници, нито обтегачи на предпазните колани.


Suda SA01


Резултатите от изпитанията за безопасност направо ужасиха германските експерти, защото показаха, че в тази кола шофьорът няма как да оживее при катастрофа. Нейното пътно поведение, характеристики и качество на производство също предизвикаха шок у проверяващите, които зададоха напълно логичния въпрос: „Как тази кола е получи разрешение да се продава в Германия?“

Самата история около компанията Suda, чието пълно име е Henan Suda Electric Vehicle Technology, е доста любопитна. Тя е създадена с една-единствена цел – да усвоява пари от държавната програма „Един пояс – един път“, чиято задача е развитие на външно-търговските връзки на Китай. Заводът на компанията заработи през 2019 година, като формално може да произвежда по 100 000 коли на година. Не е ясно обаче, колко автомобила са произведени, защото автомобилите на Suda не влизат в статистиката за продажби на пазара в Китай.


Suda SA01


Официално компанията предлага два модела – седана SA01 и хечбека SD01, които на външен вид приличат на първото поколение на Suzuki SX4. Те се задвижват от електромотор на предната ос с мощност 109 к.с. и 240 Нм, който е свързан с батерия с капацитет 39,5 кВт/ч. Пробегът официално е 210 км, но както изясниха германските колеги реално той е до180 км.

В Германия с продажбата на китайските „електрички“ се занимава фирмата AutoSL от Дюселдорф, която предлага най-различни екзотични модели, в това число и Suda SA01. Именно този автомобил е купен от ADAC, който го подлага на различни изпитания, в това число и краш-тест.


Suda SA01


Още по време на изпитанията на пътя, електромобилът се оказва пълен провал. Експертите посочват ужасно кормилно управление, скърцащо окачване, слаби спирачки, опасно накланяне в завой, евтиният и лошо сглобен салон и др. Отбелязва се още липса на мощност – посочените 109 к.с. са достъпни за няколко секунди, след което те намаляват наполовина. Съответно, максималната скорост е 134 км/ч. При рязко потегляне водещите колела винаги буксуват, което прави колата почти невъзможна за управление на мокра или хлъзгава настилка.

Шокът обаче идва при краш-теста. Тъй като ADAC има на разположение само една кола, то тя е подложена на изпитание с челен удар при 64 км/ч в движещо се препятствие с покритие от 40%. Този тест е изключен от програмата Euro NCAP, тъй като е доста остарял, но „китаецът“ се проваля напълно. Манекенът, заместващ шофьора, получава смъртоносни наранявания по главата, гърдите, шията и коленете.



В крайна сметка ADAC категорично не препоръчва Suda SA01 за покупка, като твърди, че ниската цена не може да бъде оправдание за смъртоносната опасност, която грози водача при удар. Освен това, и останалите основни потребителски качества на китайския електромобил са обявени за пълен провал.

Снимки и видео: ADAC

0 от 500
  • #12
    21 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Явно не са задължителни възглавниците, обаче датчиците за налягането на гумите са задължителни.
  • #11
    34 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Само да попитам - в днешно време въздушните възглавници не са ли задължителен елемент, за да бъде допусната дадена кола за продажба?
  • #10
    22 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз като видя хладилник или пералня, направени в Полша (примерно, по спомен от миналата година, когато ги гледах в Техномарт) предпочитам него пред тези направени в Китай.
  • #9
    9 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако ги пуснат и у нас за 20к лв ще е супер.
  • #8
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Много ясно, че колкото и субсидии да са получили , за 10 000? няма как да продаваш първокласна ел. кола, а като я гледам се вписва в 80% от автопарка в Бг , 150км реален пробег са достатъчни за повечето хора в Бг , правещи по 20-30 км на ден.
  • #7
    28 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    КВтч, не кВт/ч! Мощността и времето се умножават, не се делят. Нямаше да го правя на въпрос, ако беше единична грешка, но авторът/редакторът я допуска във всяка статия и става наистина дразнещо.
  • #6
    9 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Височка е, това е много добре за нашите пътища. Голям багажник, общо взето практична кола е.
  • #5
    26 rate up comment 15 rate down comment
    край ( преди 3 години )
    До 10г. китайците ще продават повече коли в Германия отколкото германците в Китай.Па нека си пишат по списанията. Така беше и с климатиците, телевизорите и телефоните. Резултата го знаем.
  • #4
    17 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ужас, по-добре Ситроен на старо.
  • #3
    20 rate up comment 29 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Много си е добра колата, за тия пари с 40 квч батерия е направо перфектна. Вътре клетката си остана цяла, само една въздушна възглавница и трябва.Повечето коли в бг на по 20-30 години да не би да са по-безопасни.