Както би казал в наши дни пруският крал Фридрих Вилхелм I: "пандемията си е пандемия, но хиперколите дебютират по график". И въпреки че не оставяме леки съмнения относно надеждността на този цитат, последните месеци наистина донесоха в нашия болен свят много интересни автомобили, които един ден ще трябва да влязат в категорията на култовите машини. За да станат в нашата ера това, което за като за деветдесетте бяха Cizeta V16T Moroder, Venturi 400 GT и Lister Storm.
В тази селекция няма да намерите нищо масово: Ferrari SF90 Stradale (Maranello реши да не ограничава тиража на новия флагман), Lamborghini Aventador SVJ и други луксозни „потребителски стоки“ днес целенасочено остават извън селекцията ни, като се фокусираме върху нещо много по-изискано, рядко и скъпо. И да - няма съмнение: всеки от автомобилите, представени в галерията ни ще започне бързо да поскъпва в бъдеще. Така че закупуването на някой от тях очевидно е печеливша инвестиция.
Достоверността на тази хипотеза се потвърждава от ободряващото търсене на редки ограничени хиперколи: въпреки съвсем скорошния дебют, повечето от машините в тази колекция бяха продадени на богати ентусиасти през първите седмици, ако не и дни. Така че сега ще трябва да се търсят на вторичния пазар.
Настанете се удобно, пребройте свободните милиони и ги вижте:
8 инвестиционно изгодни хиперколи за колекционерите (ГАЛЕРИЯ)
Победата в битката за титлата "най-бърз сериен автомобил на планетата" владее съзнанието на много производители на хиперколи. Но Джеръд Шелби и неговата SCC North America са превърнали това в абсолютен фетиш. Дебютиралата преди повече от година Tuatara с 1750 конски сили и досега не слиза от новините на специализираните автомобилни медии. Причината е в упорити опити за поставяне на рекорд за скорост. Освен това изглежда, че да бъдеш хванат в не съвсем честна игра, изобщо не пречи на момчетата.
След като резултатът от скандалния опит с постигнати 508 км/ч се оказа анулиран, екипът на SSC проведе още няколко опита да мине границата от 500 км/ч, но успя да ускори Tuatara с неговия 5,9-литров V8 само до 460 км/ч. Но този шум само подхранва интереса към и без това нетривиалното купе. Тиражът на автомобила ще бъде ограничен до сто бройки, а цената на всяко копие се върти около 2 милиона долара.