Един от най-големите кошмари за всеки автомобилен производител е сервизната акция, която го принуждава да ремонтира за собствена сметка коли на свои клиенти. Причините за подобно нещо могат да бъдат различни, но почти винаги са свързани с безопасността на автомобила. Това, което не знаят мнозина, е че подобни неща се случват често, като те са причинени от небрежност или грешки при производството, както и от неспазване на установените разпоредби, тъй като големите корпорации бързат да постигнат печалби, намалявайки разходите си.
Подобни действия често водят до катастрофални последствия. Понякога се стига и до скандали, които привличат внимание от цял свят (случаят с дизеловите двигатели на Volkswagen, например). Големият проблем е, че тези сервизни акции струват много пари на компаниите, като увреждат техния имидж. И понякога дори застрашават съществуването на самия производител.
10 сервизни акции, които застрашиха водещи производители (ВИДЕО).
В началото на 80-те години General Motors обяви сервизна акция заради дефектни болтове на задното окачване на нейни модели. Оказа се, че болтовете може да паднат по време на движение, като от концерна обявиха за 27 катастрофи с 22 ранени. Засегнати бяха най-вече моделите Chevrolet Malibu и Monte Carlo, Buick Century и Regal, като GM смени проблемните болтове за своя сметка, но така и не съобщи разходите, които е направил.


0