Сервизните акции са много важни и често ни спестяват много главоболия, а в много случаи могат да ни спасят живота. Независимо дали са предивикани от загрижени институции или самите автомобилни производители, подобни действия често са имали въдействия върху хиляди, а нерядко и милиони машини.
Да оставим настрана масови сервизирания като тези от печалния "дизелгейт", както и милионите автомобили, привикани заради дефектните въздушни възглавници които могат (и са) да костват човешки животи. Много често, акции могат да се обявят и за далеч по-маловажни неща, а историята помни не един и два куриозни и направо нелепи случая.
След като неотдавна ви разказахме за акция, изискваща задраскване на думи в ръководство за употреба, сега ще ви посочим още 10 доста любопитни и дори забавни причини за сервизиране, които са засегнали от няколко до стотици хиляди машини на даден производител:
Преди две години Renault влезе в златния фонд на абсурдните сервизни акции с тази: отзоваването на 824 автомобила Megane от австралийския пазар. Всъщност, акцията нямаше нищо общо със самия автомобил. Проблемът бе в секция от ръководството за употреба, която "съдържа грешка в описанието и може да накара потребителят да оперира грешно с детската защита на задните врати". Производителят предложи следното решение: засегнатите автомобили да се докарат в сервиз, за да може подвеждащите думи да се задраскат с черен маркер. При това напълно безплатно за клиентите...