Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Виновникът за най-голямата сервизна акция в историята обяви фалит

Дълговете на производителя на въздушни възглавници Takata надхвърлиха 9 млрд. долара

Виновникът за най-голямата сервизна акция в историята обяви фалит

Японският производител на въдушни възгавници Takata официално обяви фалит. По данни на агеция Kyodo, дълговете на компанията са превиши 9 млрд. щатски долара. Всички поръчки към фирмата са прехвърлени на американския концерн Key Safety Systems, който ще получи и по-голяма част от активите на японците.

Виновникът за най-голямата сервизна акция в историята обяви фалит

Компанията Takata стана причина за най-голямата сервизна акция в историята на автомобилната промишленост, след като нейните въздушни възглавници се отказаха дефектни. Масовото изтегляне на автомобили от различни марки стартира още през 2013 г. Тогава 4 японски производителя -  Toyota, Honda, Mazda и Nissan, изпратиха в сервизите си над 3 млн. коли.

През декември 2014 г. броят на изтеглените за ремонт автомобили на Honda, оборудвани с въздушни възглавници на Takata, достигна 5,4 млн. Сервизните акции бяха проведени в Япония, САЩ, Китай и други страни, като това доведе до глоба за компанията в размер на 70 млн. долара.

Малко по-късно стана ясно, че заради дефект в еърбега на Takata са загинали повече от 10 души. През май 2016 г. Министерството на транспорта на Япония нареди сервизна акция за още 7 млн. автомобила. На свой ред най-големият купувач на въздушни възглавници – Honda, съобщи за изтеглянето на нови 21 млн. леки коли.

Счита се, че общият брой на засегнатите от сервизните акции заради проблема с предпазното устройство на Takata автомобили ще надхвърли 70 млн. Компанията бе глобена с 1 млрд. долара от американските власти, но по-големият проблем са делата, които се водят или предстои да бъдат заведени срещу нея. Те са както от роднини на жертвите на дефектните еърбегове, така и на автомобилни производители.

Снимка: Takata
 

Тагове: takata
0 от 500
  • #15
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Germany ( преди 1 година )
    VW - дори след края на света.
  • #14
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Няма разбира се.Германия е зад него.Ще направи всичко възможно за да продължи да трови Европа.
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Голям мерак да фалира Фолксваген! Ами няма да фалира!
  • #12
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ами нормално, като криеш истината това е нормалното развитие. Обаче питам,защо vw не фалира? Защоне му търсят отговорност в цял свят, а само в САЩ? Защото ЕС е корумпиран и изцяло завладян от гнусните двулични корумпирани немци.
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Само си представете как Мистър Бийн търси клапаните, и казва след като не ги намира - не си ти когато си гладен! Е, явно това са сегашните японци
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Преди японското значеше безспорно качество, сега с таката, и хонда във Ф1 изобщо не е така Да не забравяме и как се оплетоха като патета в кълчища с Фукушима! Два дена търсили аварийните клапани за да освободят налягането и да не гръмнат реакторите е, видя се колко навреме ги намерихалВсе едно пратили Мистър Бийн да търси клапаните Смотаняци! Отровиха океана!
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Нещо за европа да споменете или не е важно?
  • #8
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Мда, произведен в милиард екземпляра и за проблема са знаели далеч преди това да стане ясно на всички. Както се и оказва "вероятно" част от вграждащите тези *** фирми също са знаели! В следствие на което са умрели достатъчно на брой хора. За ранените и осакатени въобще и не става въпрос Освен фалит, което не значи само по себе си нищо за виновните, трябва и съд!
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    д-р.Куртев ( преди 1 година )
    Ако някой скоро си е купил акции на "Key Safety Systems",да почерпи !!
  • #6
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Фалит заради няколко случая с продукт произведен може би в милиард екземпляра и станал на 15 и повече години.Нелепо е! Вероятно заради дефекти в спирачната система са загинали много повече хора, но никой не говори за това.Сигурно няма да паднат достатъчно пари от там.