Напоследък сме свидетели на множество сервизни акции на автомобилните производители. Къде по-леки, къде по-тежки дефекти и проблеми доведоха до привикването в сервизите на хиляди автомобили по света.
Но последната сервизна акция, за която разбрахме, направо ни изуми. Renault Megane се предлага на доста пазари по цял свят, дори и в далечна Австралия. И именно на Зеления континент е проблемът, засегнал 824 бройки от френския хечбек, произведени между 16 април и 11 октомври 2016 година.
Всъщност, акцията няма нищо общо със самия автомобил. Проблемът е в секция от ръководството за употреба, която "съдържа грешка в описанието и може да накара потребителят да оперира грешно с детската защита на задните врати", според официалната информация.
Австралийската комисия за конкуренция и защита на потребителите, заявява, че собствениците на Megane могат да разчетат грешно описанието на инструкциите в упътването за употреба и по този начин да оставят задните врати отключени. Така, някоя врата може да бъде отворена отвътре от дете. Което, в интерес на истината, е голям риск.
Решението? Не, Renault няма да замени цялото ръководство на потребителя - това би коствало тонове хартия, само за няколко сбъркани думи. Вместо това, автомобилният производител предлага подвеждащите думи да се задраскат с черен маркер. Това може да се случи при всеки един от дилърите на марката в Австралия. При това, напълно безплатно за клиентите...