Един от най-големите кошмари за всеки автомобилен производител е сервизната акция, която го принуждава да ремонтира за собствена сметка коли на свои клиенти. Причините за подобно нещо могат да бъдат различни, но почти винаги са свързани с безопасността на автомобила. Това, което не знаят мнозина, е че подобни неща се случват често, като те са причинени от небрежност или грешки при производството, както и от неспазване на установените разпоредби, тъй като големите корпорации бързат да постигнат печалби, намалявайки разходите си.
Подобни действия често водят до катастрофални последствия. Понякога се стига и до скандали, които привличат внимание от цял свят (случаят с дизеловите двигатели на Volkswagen, например). Големият проблем е, че тези сервизни акции струват много пари на компаниите, като увреждат техния имидж. И понякога дори застрашават съществуването на самия производител.
10 сервизни акции, които застрашиха водещи производители (ВИДЕО).
През 2014 година General Motors отзова в сервизите си коли, за които имаше съмнения, че са с дефектен превключвател на заплавено. Той изключва двигателя по време на движение и блокира задействането на въздушните възглавници. Разследванията доказаха над 100 смъртни случая, свързани с този дефект, но по-лошото бе, че в GM са знаели за проблема още 10 години по-рано.
Съответно, това доведе до редица съдебни дела срещу концерна, но те нямаше как да бъдат заведени, тъй като през 2009 година General Motors беше подал молба за обявяване в несъстоятелност. В резултат на нова американският производител беше защитен от съдебни дела и само това го спаси от загуба на милиарди долари.


0