Един от най-големите кошмари за всеки автомобилен производител е сервизната акция, която го принуждава да ремонтира за собствена сметка коли на свои клиенти. Причините за подобно нещо могат да бъдат различни, но почти винаги са свързани с безопасността на автомобила. Това, което не знаят мнозина, е че подобни неща се случват често, като те са причинени от небрежност или грешки при производството, както и от неспазване на установените разпоредби, тъй като големите корпорации бързат да постигнат печалби, намалявайки разходите си.
Подобни действия често водят до катастрофални последствия. Понякога се стига и до скандали, които привличат внимание от цял свят (случаят с дизеловите двигатели на Volkswagen, например). Големият проблем е, че тези сервизни акции струват много пари на компаниите, като увреждат техния имидж. И понякога дори застрашават съществуването на самия производител.
10 сервизни акции, които застрашиха водещи производители (ВИДЕО).
През 2018 година концернът Fiat-Chrysler (FCA) предупреди собственици на автомобили на Chrysler и Jeep да спрат да използват круиз-контрола. До това се стигна, след като шофьор се оплака, че не е могъл да изключи системата по време на движение.
От Chrysler съобщиха, проблемът е в електрическата система на автомобилите. Ударът за американския производител беше огромен, тъй като освен, че беше принуден да ремонтира 8 млн. автомобила за своя сметка, получи и глоба от 175 млн. долара за пропуски в безопасността.


0