Един от най-големите кошмари за всеки автомобилен производител е сервизната акция, която го принуждава да ремонтира за собствена сметка коли на свои клиенти. Причините за подобно нещо могат да бъдат различни, но почти винаги са свързани с безопасността на автомобила. Това, което не знаят мнозина, е че подобни неща се случват често, като те са причинени от небрежност или грешки при производството, както и от неспазване на установените разпоредби, тъй като големите корпорации бързат да постигнат печалби, намалявайки разходите си.
Подобни действия често водят до катастрофални последствия. Понякога се стига и до скандали, които привличат внимание от цял свят (случаят с дизеловите двигатели на Volkswagen, например). Големият проблем е, че тези сервизни акции струват много пари на компаниите, като увреждат техния имидж. И понякога дори застрашават съществуването на самия производител.
10 сервизни акции, които застрашиха водещи производители (ВИДЕО).
През май 2015 година Toyota обяви, че ще изтегли в сервизите си 5 милиона бройки от различни модели заради потенциално дефектни въздушни възглавници Takata. Компанията съобщи, че излагането на влага може да активира еърбега, който се пръска, а шрапнелите от него могат да бъдат дори смъртоносни за хората в колата.
Японският производител не съобщава за подобни инциденти с нейни автомобили и съответно за пострадали хора, а твърди, че сервизната акция е с цел проверка. По-късно обаче се оказва, че в Toyota са били наясно с евентуалния проблем цели 5 години по-рано.


0