Един от най-големите кошмари за всеки автомобилен производител е сервизната акция, която го принуждава да ремонтира за собствена сметка коли на свои клиенти. Причините за подобно нещо могат да бъдат различни, но почти винаги са свързани с безопасността на автомобила. Това, което не знаят мнозина, е че подобни неща се случват често, като те са причинени от небрежност или грешки при производството, както и от неспазване на установените разпоредби, тъй като големите корпорации бързат да постигнат печалби, намалявайки разходите си.
Подобни действия често водят до катастрофални последствия. Понякога се стига и до скандали, които привличат внимание от цял свят (случаят с дизеловите двигатели на Volkswagen, например). Големият проблем е, че тези сервизни акции струват много пари на компаниите, като увреждат техния имидж. И понякога дори застрашават съществуването на самия производител.
10 сервизни акции, които застрашиха водещи производители (ВИДЕО).
През 1971 година General Motors изтегля 7 милиона превозни средства, произведени през периода 1965-1970 години. Акцията засяга модели на Chevrolet, при които са открити дефектни опори на двигателя. Те се чупят, което води до загуба на управление и невъзможност за спиране при по-висока скорост.
От концерна твърдят, че проблемът се дължи на грешка в производствения процес. Установени да 172 такива случая, 63 инцидента и 18 пострадали. В GM се опитват да омаловажат случилото се, като го сравняват със спукана гума. Властите обаче са категорични и нареждат сервизна акции, която струва скъпо на концерна.


0