IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да разберем, че турбото се е повредило?

Това са най-често срещаните признаци, показващи повреда в този компонент

Турбокомпресорите стават все по-широко разпространени особено през последното десетилетие, тъй като производителите се надпреварват да намаляват мощността на двигателите, за да успеят да покрият екологичните стандарти. За съжаление, този основен детайл от двигателя също се разваля.


турбокомпресор


Както подсказва името, двигателите с турбокомпресор използват индукционно устройство, задвижвано от турбина, за да увеличат изходната мощност и да намалят вредните емисии. Агрегатите произвеждат мощност чрез смесване на въздух с гориво, като получената смес след това се запалва. Турбото помага да се осигури повече въздух и крайна сметка помага на двигателя да изгори повече гориво и да създаде допълнителна мощност.

Турбокомпресорите работят при екстремни скорости до 250 000 оборота в минута, което означава, че са подложени на силен натиск и температури. Те обикновено са доста надеждни, като се развалят заради проблеми със смазването на двигателя или с попадането на чужди предмети в него. Преди да спрат да работят напълно, се появяват няколко често срещани знака. Те показват проблем и не бива да бъдат пренебрегвани, тъй като водят до скъпи ремонти.

Основните признаци, че турбото се е повредило (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #4
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Алексей ( преди 2 седмици )
    Имах едно БМВ с турбина от Мицубиши, оригинално е така. Който разбира знае за какво говоря. Много е яко голяма кубатура с турбо, колата е направо състезателна. Разбира се такава мощ трябва да се кара много разумно и с акъл, защото здраво увлича и не е за слабохарактерни типчета. Почти 400 000 км са мои и знам че вече такива здрави мотори дори и БМВ не правят.
  • #3
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Само питам ( преди 2 седмици )
    А ако не правиш диагностика и караш милион км,няма ли шанс да се повреди ?
  • #2
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    турбо не се поврежда прави се переодична диагностика на уестгейт байпасен клапан соленоиден клапан за управлението на турбината датчик за налягане и дебитомер и се калибрира
  • #1
    17 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ами гледаме какво пише на колата отпред, ако са едни 3 букви значи е повередено.