Акумулиращата горивна система с високо налягане, или Common Rail, се наложи в последните две десетилетия най-вече от екологични съображения. Първоначално сложното й устройство будеше скептицизъм. Но с течение на времето много от тези двигатели се доказаха като достатъчно надеждни. В тази класация от две части ви представяме десет от тях, произвеждани основно между 2000 и 2010 година, които се ползват с най-добра репутация за издръжливост.
Първата част на класацията можете да видите тук. Ако смятате, че има какво да се добави към този Топ 10, споделете ни в коментарите.
10-те най-надеждни Common Rail дизела - II част (ГАЛЕРИЯ):
1. BMW 2.5d и 3.0d - M57
Представен за пръв път прз 1998 и произвеждан в австрийския завод на BMW в Щайер, това е един от най-успешните мотори в цялата история на компанията. M57 е редови шестцилиндров дизел, с работен обем 2.5 или 3.0 литра (M57D25 / M57D30 / M57D30TU / M57D30TUTOP). Той остана на пазара цели 14 години, чак до 2012. Оригиналната му версия и първата ревизия са с чугунен блок и картер, а втората ревизия (TU2) от 2005 година - с алуминиеви. При тази последна преработка агрегатът получи също нови разпределителни валове и увеличени всмукателни клапани, а горивната система от Bosch премина към пиезоинжектори.
Представен за пръв път прз 1998 и произвеждан в австрийския завод на BMW в Щайер, това е един от най-успешните мотори в цялата история на компанията. M57 е редови шестцилиндров дизел, с работен обем 2.5 или 3.0 литра (M57D25 / M57D30 / M57D30TU / M57D30TUTOP). Той остана на пазара цели 14 години, чак до 2012. Оригиналната му версия и първата ревизия са с чугунен блок и картер, а втората ревизия (TU2) от 2005 година - с алуминиеви. При тази последна преработка агрегатът получи също нови разпределителни валове и увеличени всмукателни клапани, а горивната система от Bosch премина към пиезоинжектори.