Акумулиращата горивна система с високо налягане, или Common Rail, се наложи в последните две десетилетия най-вече от екологични съображения. Първоначално сложното й устройство будеше скептицизъм. Но с течение на времето много от тези двигатели се доказаха като достатъчно надеждни. В тази класация от две части ви представяме десет от тях, произвеждани основно между 2000 и 2010 година, които се ползват с най-добра репутация за издръжливост.
Първата част на класацията можете да видите тук. Ако смятате, че има какво да се добави към този Топ 10, споделете ни в коментарите.
10-те най-надеждни Common Rail дизела - II част (ГАЛЕРИЯ):
2. Volvo 2.4D - D5
Този агрегат е с алуминиеви блок и глава, с по 4 клапана на цилиндър и два горни вала, задвижвани от зъбчат ремък, който трябва да се сменя на всеки 120 000 км. Турбото е с променлива геометрия, а след 2009 година по-мощните варианти са с по два турбокомпресора. D5 няма никакви по-масово срещани дефекти, ако не броим производствената серия между 2007 и 2010, при която се срещаше дефектна ролка на пистовия ремък на алтернатора. Ако тепърва купувате автомобил с този двигател, уверете се, че е минал през обявената тогава сервизна акция - иначе пистовият ремък може да се откачи, да попадне под ангренажния и да го скъса, ощастливявайки ви със солидна сметка на основен ремонт на бутала и клапани.
Този агрегат е с алуминиеви блок и глава, с по 4 клапана на цилиндър и два горни вала, задвижвани от зъбчат ремък, който трябва да се сменя на всеки 120 000 км. Турбото е с променлива геометрия, а след 2009 година по-мощните варианти са с по два турбокомпресора. D5 няма никакви по-масово срещани дефекти, ако не броим производствената серия между 2007 и 2010, при която се срещаше дефектна ролка на пистовия ремък на алтернатора. Ако тепърва купувате автомобил с този двигател, уверете се, че е минал през обявената тогава сервизна акция - иначе пистовият ремък може да се откачи, да попадне под ангренажния и да го скъса, ощастливявайки ви със солидна сметка на основен ремонт на бутала и клапани.