IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW няма да спре разработката на двигатели с вътрешно горене

Баварците вярват, че този тип мотори ще бъдат търсени още години напред

Германският производител BMW няма да се откаже от разработката на двигатели с вътрешно горене, както вече направиха големите му конкуренти Audi и Mercedes-Benz. Това съобщава CNBC, като се позовава на изявление на главния изпълнителен директор на баварската компания Оливер Ципсе.


BMW M4


Само преди няколко дни главният изпълнителен директор на Audi - Маркус Дюйсман, заяви, че новите екологични стандарти в Европа правят развитието на нови поколения двигатели с вътрешно горене прекалено скъпо и не си заслужава да се инвестира в тях. Затова и в Audi са спрели всички нови разработки в тази насока, като ще продължат да развиват съществуващите мотори и да ги поддържат толкова, колкото е разумно.

Главният изпълнителен директор на Mercedes - Маркус Шафер, също е на подобно мнение. В коментар пред германското издание Handelsblatt той заяви, че „по-голямата част от инвестициите на компанията му ще бъдат насочени към електрическата мобилност".


Оливер Ципсе


От BMW вече обявиха, че марката MINI става напълно електрическа, като след 2025 година няма да разработва модели с двигатели с вътрешно горене. Едновременно с това баварците разкриха подробности за електрическия си кросоувър iX и показаха седана на ток i4, чиито продажби ще стартират догодина.

Всички това навежда на мисълта, че и BMW ще поеме в подобна посока, но изявлението на Ципсе опровергава тези твърдения. В компанията са убедени, че двигателите с вътрешно горене могат да бъдат полезни още дълго време за хибридните модели в Европа. Освен това, много от пазарите на други континенти не са засегнати все още от подобни ограничения, така че за тях бензиновите и дизелови мотори ще продължат да бъдат много важни.

Снимки: BMW

0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тоз пък, първи БМВ били с масов електромобил в Европа. Рено ЗОЕ излезе по-рано и е много по-масов.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Интересно , в европа първо бмв направиха масово електрически коли знаете тези с карлбоновите каросерии, после се позабавиха с нови ел.модели. Сега имат пак съвсем нови ел. модели и то от последно поколение обаче си продължават с двг и нови разработки. Интересна компания, играе на два фронта по схемата на една поточна линия и електрички и двг, но най вече бензинови, дизелът така или иначе си заминава.Ще бъде интересно какво ще е при тях бъдещето?
  • #6
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Иван ( преди 3 години )
    Браво на Баварците! Зловредните зелени в затвора!
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Те много неща които се работят в момента бяха утопия. Дори електричките, които вече са реалност и имат бъдеще. Никой не казва, че те ще изчезнат. Вече са тук и са наляти много пари в тях, имат си и достатъчно фенове. Просто е рано за да се отписва ДВГ напълно. Според мен бъдещето е по средата и има място и за двете концепции.
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И как ел колите ще ва с по замърсявящо производство това са глупости.А ушавянето на ЦО2 е утопия
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Надеждата на ДВГ е гориво създадено от уловен от атмосферата СО2. В момента се работи активно за подобни инсталации, които за момента създават нещо подобно на въглища. И ако успеят лесно и евтино да ги втечнят работата на ДВГ ще е въглеродно неутрална. Като добавиш че производствтото им е по-еко от това на електричките и има някакво бъдеще за тях.
  • #2
    5 rate up comment 8 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    БМВ са много назад с хибридите и ел.колите (особено с последните), и в момента феновете си ги купуват основно заради двг-тата им (и по скоро заради мощността им), та нямат много избор. Въпросът е ако ЕС наистина забрани регистрацията на нови коли с ДВГ от 2030-2035 г. с колко ще им спаднат продажбите (поне с 1/4 според мен). Няма начин светът да продължи да използва ДВГ още дълго време. Заради промени в климата все повече държави ще ги забраняват (Gulfstreem се е забавил с 30% за 60-70 години).
  • #1
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Съвсем логично е. Отказът от фосилни горива засяга основно ЕС. Останалият свят ще си кара нормални коли още поне 100 години. Но основният проблем изобщо не е в автомобилите, а в минаването на ВЕИ, което ще направи тока непосилен за плащане. Но нали сме от богатата част на света. Няма ли някоя партия на тия избори, която е казала че ще работи за излизане на България от ЕС?