IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW няма да спре разработката на двигатели с вътрешно горене

Баварците вярват, че този тип мотори ще бъдат търсени още години напред

Германският производител BMW няма да се откаже от разработката на двигатели с вътрешно горене, както вече направиха големите му конкуренти Audi и Mercedes-Benz. Това съобщава CNBC, като се позовава на изявление на главния изпълнителен директор на баварската компания Оливер Ципсе.


BMW M4


Само преди няколко дни главният изпълнителен директор на Audi - Маркус Дюйсман, заяви, че новите екологични стандарти в Европа правят развитието на нови поколения двигатели с вътрешно горене прекалено скъпо и не си заслужава да се инвестира в тях. Затова и в Audi са спрели всички нови разработки в тази насока, като ще продължат да развиват съществуващите мотори и да ги поддържат толкова, колкото е разумно.

Главният изпълнителен директор на Mercedes - Маркус Шафер, също е на подобно мнение. В коментар пред германското издание Handelsblatt той заяви, че „по-голямата част от инвестициите на компанията му ще бъдат насочени към електрическата мобилност".


Оливер Ципсе


От BMW вече обявиха, че марката MINI става напълно електрическа, като след 2025 година няма да разработва модели с двигатели с вътрешно горене. Едновременно с това баварците разкриха подробности за електрическия си кросоувър iX и показаха седана на ток i4, чиито продажби ще стартират догодина.

Всички това навежда на мисълта, че и BMW ще поеме в подобна посока, но изявлението на Ципсе опровергава тези твърдения. В компанията са убедени, че двигателите с вътрешно горене могат да бъдат полезни още дълго време за хибридните модели в Европа. Освен това, много от пазарите на други континенти не са засегнати все още от подобни ограничения, така че за тях бензиновите и дизелови мотори ще продължат да бъдат много важни.

Снимки: BMW

0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Иванов ( преди 3 години )
    Толкова по-зле за БМВ. Бъдещето е ясно - ДВГ е свършен. Може елктрокарите да не са бъдещето, може да е нещо друго, но с ДВГ е свършено, тва го вижда и слепеца. Американците натискат на тока, японците залагат на водорода, само дървените немци, както винаги , се мъчат да останат в миналото - поне що се отнася до автомобилите. Едно време , 60-те години, докато немците още се мъчеха с калинката и въздушното охлаждане, италиянци и французи правеха истински коли , с водно , парно си имаше, всичко.
  • #17
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Те пък електричните щото да много екологични, няма що... Защо никой не споменава колко и какви емисии се отделят при производството на батериите? Ами дефектиралите такива? Да не говорим, че и никой не ги рециклира. Анатема на електричните.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 11 ( преди 3 години )
    Точно! Особено баровците как си правят сметката - слагаме им едно зарядно в гаража и ела да видиш как CLS-и, X7-*** и Range Rover-и почват да хващат прах - за ежедневно не ги пипат! Кой с i3-йката на жена си, кой с i-Pace, кой с e-tron 55 quattro - 100 градско за 2 кинта домашна тарифа, поддръжка няма, синя зона безплатна. Аз да не съм си намерил парите на улицата? - вика. Но според мен ги кефи дръпката на 500 коня 4х4 с разход на скутер
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Реалността ( преди 3 години )
    Пишете "BMW tower battery" в търсачката и вижте сами какво ви говорят и какво правят междувременно ;)
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    3-Фазен ( преди 3 години )
    Имате фактологическа грешка в заглавието - не е "години", а "година" :D Ама няма лошо да не караш на ток. Просто посоката вместо 15 кинта ти става 300. Лошо няма. ИмАл дал :D Не минавала 800 км, обаче работи една седмица да изкара един резервоар. Моля - заповядайте в нашата бензиностанция - шефа е обещал на жена си палто от норка и шопинг в Дубай хахах!
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Сайт стига ва ( преди 3 години )
    Защо говорят само за леки автомобили,70% от търговията и доставки е с камиони. Никой не споменава какъв е техният дял в това замърсяване. Колко удобно.
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Димитър ( преди 3 години )
    Няма смисъл от електрички,които струват два пъти повече от нормална кола и изминават три пъти по малко разтояние.....за мен най-важният параметър на една кола е колко километра може да измине с един резервоар.Като направят пробег,реален над 800км,независимо дали е -20 или +40 градуса,и цена като на двг,тогава могат да отпаднат двигателите...сегашните ел коли са гейски извращения
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    RD ( преди 3 години )
    Ами те ако могат да улавят СО2 от въздуха и да го правят на въглища, както е писал колегата по-долу, парният двигател ще излезе най-еко :)
  • #10
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Те нека да им спаднат цените на електричките, пък да видим дали няма да си купя и да забравя за двг. Всичко въпрос на пари.
  • #9
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Айде Реното и тука налази!!