BMW си остава водещата премиум-марка на българския пазар и през 2020 година. Това става ясно от отчета на BMW Group България, според който през миналата година у нас са продадени 869 автомобила от марката BMW и 85 от марката MINI. Освен това се отчитат и 99 мотоциклета на подразделението BMW Motorrad.
От компанията отчитат, че пазарът на нови коли в България отчита един от най-големите спадове в Европа за 2020 година – 36,8%, като в тези условия компанията е била принудена да промени модела на комуникация с клиентите. Съответно, отчетеният спад в реализацията е по-малък от този за страната – при BMW той е -25%, а при MINI e -17%.
„Благодарение на тези резултати BMW е водещият производител на премиум-автомобили за последните 11 години. За това помага и непрекъснато разширяващата се и обновяваща се моделна палитра с марка BMW с изключително конкуренти продукти за финансиране, както и професионалната работа на нашите партньори в българската пласмента мрежа“, коментира коментира Александър Миланов, Управител на BMW Group България по време на традиционната пресконференция за търговското представяне на компанията.
Детайлният анализ на продажбите потвърждава популярността на SAV/ SAC автомобилите на българския пазар. Те имат около 63% пазарен дял в реализацията на BMW и заемат челни позиции сред предпочитанията на клиентите . На първо място по продажби за 2020 година е BMW X5 (125 бройки), следван от BMW X7 (101) и BMW X6 (95).
Продължава позитивния тренд в реализацията на моделите на спортното подразделение BMW M GmbH. Продажбите на M и M Performance автомобилите са нараснали с 5% спрямо предходната година, а общия им дял от продажбите възлиза на 28,3%, като това е сред трите най-добри постижения в целия свят.
Електрифицираните модели на компанията печелят все по-голям интерес от страна на клиентите. Общият им дял в продажбите възлиза на 16%, съответно 13% за plug-in хибридите и 3 % за електрическите превозни средства.
При избора на задвижващи агрегати най-голям дял имат 6-цилиндровите бензинови или дизелови мотори – 49%, следвани от 4-цилиндровите редови двигатели - 31%, а 3-цилиндровите - 4%. Във високия клас клас – този на най-мощните автомобили, 12% от клиентите избират 8-цилиндрови и 1% - 12-цилиндрови двигатели.
Снимки: BMW