IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

X5 е най-продаваното BMW в България и за 2020 година

Като цяло кросоувърите и SUV-моделите на марката заемат 63% пазарен дял

BMW си остава водещата премиум-марка на българския пазар и през 2020 година. Това става ясно от отчета на BMW Group България, според който през миналата година у нас са продадени 869 автомобила от марката BMW и 85 от марката MINI. Освен това се отчитат и 99 мотоциклета на подразделението BMW Motorrad.


BMW models


От компанията отчитат, че пазарът на нови коли в България отчита един от най-големите спадове в Европа за 2020 година – 36,8%, като в тези условия компанията е била принудена да промени модела на комуникация с клиентите. Съответно, отчетеният спад в реализацията е по-малък от този за страната – при BMW той е -25%, а при MINI e -17%.

„Благодарение на тези резултати BMW е водещият производител на премиум-автомобили за последните 11 години. За това помага и непрекъснато разширяващата се и обновяваща се моделна палитра с марка BMW с изключително конкуренти продукти за финансиране, както и професионалната работа на нашите партньори в българската пласмента мрежа“, коментира коментира Александър Миланов, Управител на BMW Group България по време на традиционната пресконференция за търговското представяне на компанията.


BMW X5


Детайлният анализ на продажбите потвърждава популярността на SAV/ SAC автомобилите на българския пазар. Те имат около 63% пазарен дял в реализацията на BMW и заемат челни позиции сред предпочитанията на клиентите . На първо място по продажби за 2020 година е BMW X5 (125 бройки), следван от BMW X7 (101) и BMW X6 (95).

Продължава позитивния тренд в реализацията на моделите на спортното подразделение BMW M GmbH. Продажбите на M и M Performance автомобилите са нараснали с 5% спрямо предходната година, а общия им дял от продажбите възлиза на 28,3%, като това е сред трите най-добри постижения в целия свят.


BMW iX3


Електрифицираните модели на компанията печелят все по-голям интерес от страна на клиентите. Общият им дял в продажбите възлиза на 16%, съответно 13% за plug-in хибридите и 3 % за електрическите превозни средства.

При избора на задвижващи агрегати най-голям дял имат 6-цилиндровите бензинови или дизелови мотори – 49%, следвани от 4-цилиндровите редови двигатели - 31%, а 3-цилиндровите - 4%. Във високия клас клас – този на най-мощните автомобили, 12% от клиентите избират 8-цилиндрови и 1% - 12-цилиндрови двигатели.

Снимки: BMW

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Enzo ( преди 2 месеца )
    Колкото и да съм им фен, истината е, че каквото и да ми обяснява управителят на BMW България, в световен аспект, устойчиво губят вятъра в платната. Това се дължи на смяната на поколенията в управлението на компанията и неспособността на новото поколение да дефинира онези опорни точки, които предишното поколение съблюдаваше стриктно. Най-силният период на BMW беше и ще остане още дълго, този между 2001 и 2015г. След това трендът е ясен - надолу. Поредица от грешни маркетингови решения!!!
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Карма ( преди 2 месеца )
    Гоше, сами ли спориме вече ? Колко човека сте 2 или 3
  • #3
    3 rate up comment 4 rate down comment
    goshe ( преди 2 месеца )
    Бе x5 си е единствения баварец дето реално ми харесва. Другите са прекалено рибни. Някакви агресивни рибета. Тая акулова визия един път я захапаха, отвори им пазара и аре са дай всичко да е акула. Като порше и жабите. Преди да ме съдите за моя вкус, ще кажа че и са чупливи. Доказано е статистически. Щом е доказано статистически -край, няма кео да счорим че са бараки.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    газувата в багажника е велико чудо
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    като няма пари за бмв народа пасти да яде