Слуховете за появата на този автомобил се появиха още през миналото лято – малко след актуализацията на сегашното BMW M5. В края на декември шефът на спортното подразделение на марката Маркус Флаш лично потвърди предстоящата премиера на хардкор версия CS на спортния седан M5 - и сега тя вече е факт.
Основната промяна е в двигателя на автомобила. При BMW M5 CS моторът V8 с обем 4,4 литра вече развива 635 к.с. и 750 Нм, което е с 10 к.с. повече от версията Competition на нормалното M5. Заедно с увеличението на мощността инженерите намаляват теглото със 70 кг (до 1900 кг), като променят конфигурацията на адаптивното окачване и на системата за задвижване на четирите колела xDrive, при която може да се заключва предния мост.
Крайният резултат е ускорение от 0 до 100 км/ч за 3 секунди (с 0,3 по-бързо от M5 Competition) и до 200 км/ч за 10,4 секунди (с 0,4 по-бързо). Максималната скорост си остава ограничена по електронен път на 305 км/ч.
Намаляването на теглото е постигнато с използване на карбон и армирана въглеродна пластмаса, като от тези материали са направени вентилируемият капак, предният сплитер, корпусите на огледалата, спойлерът на багажника и други. В стандартното оборудване и влизат и карбоново-керамични спирачки.
Визуално BMW M5 CS може да се различи по радиаторната решетка Gold Bronze, 20-инчовите джанти с гуми Pirelli P Zero Corsa, L-образните светлини BMW Laserlight, които при определени обстоятелства светят в жълто вместо в бял, което е препратка към състезателните автомобили на марката. Външният цвят, по подразбиране, е Brands Hatch Grey, а като опция се предлагат също Frozen Brands Hatch Grey и Frozen Deep Green.
Седанът има олекотени предни седалки M Carbon и разделени задни седалки. Те са в черна мериносова кожа с контрастни инкрустации Mugello Red. Подглавниците са с диаграма на Северната дъга на „Нюрбургринг“ и с осветени лога M5 отпред. Състезателни акценти се срещат и върху волана, предпазните колани и постелките на пода.
Картината допълва нова обемна изпускателна система, създадена да осигури още по-емоционален саундтрак за динамично шофиране и да направи колата по-тиха в жилищни райони. Седанът излиза на пазара през пролетта, като в България ще струва 349 000 лева.
Още снимки на най-мощното серийно BMW вижте в ГАЛЕРИЯТА:
Снимки: BMW