IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Audi спря завинаги разработката на бензинови и дизелови мотори

Шефът на компанията атакува политиката на ЕС за намаляване на вредните емисии

Компанията Audi напълно е прекратила разработката на класически бензинови и дизелови двигатели от ново поколение. Това разкри пред изданието Automobilewoche главният изпълнителен директор на производителя Маркус Дюйсман.


Audi V12


Топ-мениджърът допълни, че Audi ще продължи да усъвършенства сегашните си силови агрегати, за да може те да отговарят на новите екологични норми в Европа. Привеждането им към стандарт "Евро-7", който влиза в сила през 2025 година, обаче ще се окаже "много трудна задача", смята шефът на компанията.

Дюйсман разкритикува и прекалено агресивната политика на ЕС за въвеждане на все по-строги норми за вредни емисии. Според него, ползата от подобен ход за екологията ще бъде минимална и по никакъв начин не оправдава огромните разходи за модернизиране на самите двигатели.

Последният класически "голям" двигател Audi ще стане легендарният 6,0-литров W12. Той ще се поставя на топ-версията на седана A8, която ще се предлага под възродената марка Horch. След завършването на жизнения цикъл на модела използването на този мотор ще бъде прекратено. Още преди това компанията ще се откаже от V10 мотора, поставян на Audi R8 и Lamborghini Huracan.

Снимка: Audi

0 от 500
  • #42
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Някой си ( преди 3 седмици )
    А бизнеса? Бизнеса какво ще го правим (TIR-ове, подемна и земекопна техника и т.н.)......Всичко е зелено лицемерие.....Нали си давата сметка един дизелов влекач, обикалящ цял свят, какви вредни емисии изпуска....? Ало, зелените...с какво ще земинето багера в открития рудник или фандромата на строежа? Самосвалите и товарната техника......Не всичко е леки автомобили.....
  • #41
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 39 ( преди 3 седмици )
    Много обичам мъжествени мъже, дето всеки ден се навеждат в поза "партер" на на накрайника на бензинколонката да сочат другите какви са гейове :D Иначе за християнските ценности съм съгласен.
  • #40
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 38 ( преди 3 седмици )
    Какви тежки метали, бе другарю водач? Тежки метали има само в оловно-киселинния акумулатор в колата ти - технология 19-ти век. Мазния ти филтър се разгражда в природата 300 (ТРИСТА) години и ще продължава да пуска отрова в почвата тогава, когато от тебе няма да има и помен! Е затва ще караш или на ток, или ставаш kypuep-пешак
  • #39
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Драйвър ( преди 4 седмици )
    Европа затъва под диктата на розови комунисти (гейове, зелени и т.н.) , псевдо идеи. Кризата с корона вирусът е показотелна. Трябва да се да се заложи на християнски ценности и здрав разум.
  • #38
    11 rate up comment 4 rate down comment
    37 ( преди 4 седмици )
    Значи фъргам 20-30 лопати в багажника овързани с тел и готов ток, или пък две халуминиеви стълби на багажника на жигата и мога да сложа елдвигател от електрокар. Хайде по-сериозно с индустриалната химия. Няма по-мръсни производства от батерии и акумулатори. Въглеродните емисии от ДВГ може да са много но растенията се справят с тях за кратко, а тежките метали ще ги хрупаш в сьоНгата с айсберг доживот.
  • #37
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Весело ( преди 4 седмици )
    До 1: не казваш що става със старите чаркалаци, мАслото и филтрите, дето ги хвърляте по храсти и дерета. Някой сбира ли ги да ги рециклира, а? Еле па за добив, транспорт, рафиниране, дистрибуция и горене на петрол какъв мазаляк е, нещо, а? Щото за батериите те съветвам веднагически: 4680 клетките на Тесла са с никелов катод като алпаката в кухнята. Батериите на Модел 3 тип 2170 са железофосфатни. Желязо, като греблото на двора. GM Ultium акумулаторите са от алуминий - кат стълбата на кабелджията
  • #36
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Димитър Димитров ( преди 4 седмици )
    Жалко.Все пак анализа на замърсяване показа,че най-еко двигател е дизеловия,след това метан ,газ и бензин.Но политически решихте да ни налагате Ел.двигателя.Да,високо КПД,но и високи емисии за утилизация на батерията.Лека вечер.
  • #35
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Дедовия ( преди 4 седмици )
    Кеф! "Създателите" на Q-туците и комби-катафалките с TDI май започват да поумняват?
  • #34
    4 rate up comment 3 rate down comment
    смешки ( преди 4 седмици )
    Глуупаците и комунистите кога ще престанете да използвате обиди? Зелени човечета звучи като марсианци.
  • #33
    15 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    успокойте се зелени човечета, спряли са разработки на чисто нови двигатели. НЕ са спряли производството на съществуващите и даже ще ги доработват.. Скоро няма да се спре производството на ДВГ... колкото и да ви е тъжно.