IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кой ще плаща за електрическите коли?

Цената на прехода ще бъде поета най-вече от хората, които няма да си ги купят

Температури от порядъка на 14 градуса под нулата не са нещо, което да ни шокира в България. Но в американския щат Тексас, където нормално през февруари термометърът показва 10-15 над нулата, необичайните студове миналия месец предизвикаха истинско бедствие. И тежко претоварване за енергийната система, с множество принудителни прекъсвания на тока.
 
  
Форт Уърт, електромобили, криза
Машини на електропреносните комунални служби във Форт Уърт стоят блокирани, понеже заради недостига на електричество няма как да бъдат заредени. Снимка Bloomberg
 
 
И понеже в Тексас пазарът на електричество е напълно либерализиран, в някои части на щата това доведе до поскъпване на тока от нормалните 25 долара за мегаватчас до над 9000 долара. Което бе болезнено почувствано от собствениците на електромобили: вместо обичайните 15-18 долара, едно зареждане на Tesla Model S излезе на собственика й цели 900 долара. Щатът изпита недостиг на електроенергия от порядъка на 10 гигавата - колкото за захранването на пет милиона домакинства или за осем пътувания с машината на времето от "Завръщане в бъдещето", както се пошегува в Twitter Алекс Епстийн.

Това ли ни очаква в близко бъдеще, когато към днешните натоварвания на електрическите мрежи се добавят и милиони електромобили? Ето може би най-ключовия въпрос в наши дни, на който никой не се наема да даде категоричен отговор.


12 въпроса за електромобилите и цената на тока (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #63
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Как кой ? ( преди 2 седмици )
    Който си е купил електрокар ! Няма аз да му го плащам !
  • #62
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Живея в къща и от години си имам един малък агрегат на газ- никакъв проблем , като се наложи го пускам , бръмчи си в една пристроика , а лятото го взимам , като ходя на село, където нямам ток
  • #61
    4 rate up comment 0 rate down comment
    смешки ( преди 1 месец )
    Не очаквам хора без елементарни знания по физика или статистика да разбират такива неща. Тук линкове не се допускат, така че толкова.
  • #60
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Електромобили ДГ ( преди 1 месец )
    Вместо да досаждате по форумите, пишете на мама. И тя ще е щастлива, и вие, че някой се интересува от миниатюрните ви мнения
  • #59
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До 57 ( преди 1 месец )
    Наистина не разбирам глобалното затопляне.Сняг в средата на март глобално затопляне ли се нарича?
  • #58
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До N;9 ( преди 1 месец )
    Как ще стане пък кораб на ток много интересно можеш ли да кажеш
  • #57
    12 rate up comment 6 rate down comment
    смешки ( преди 1 месец )
    Скоро дачия пуска електричка за 18-28 бона. Не знам защо продължавате с митовете и легендите. Че и 18 бона е много, спор няма, но не е там въпросът. Масово повечето от вас не разбират смисъла на парниковия ефект, както и защо електричките са с по-високо КПД. Тази тема е свързана и с мръсния въздух, и с темата за възобновяемите източници на енергия.
  • #56
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Остави роботакситата ( преди 1 месец )
    Дори в София от години има споделени автомобили. Не знам дали ще се изненадаш ако ти кажа, че 100% от автопарка на spark е електрически. Плаща се начална такса и след това на минута, а не на километър. Взимаш ги от едно място, и ги оставяш където ти е работата и го освобождаваш за да не плащаш. Вършиш си работата, излизаш и вземаш друг или същия автомобил като се прибираш с него. Отключването и плащането на автомобила става с мобилно приложение на смартфон.
  • #55
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Странна работа ( преди 1 месец )
    Значи смяташ, че българите няма да имат проблеми да си купят електромобили по 100 хиляди лв единия, но зарядна станция която струва 1000 лева и може да обслужва няколко електромобила на ден ще е огромен финансов проблем? Май виждаш проблемите на грешното място. Тези които разполагат с къща и гараж ще са първите които ще си купят електромобили, било то и втора употреба, а заради тях ще направят и други зарядни станции, от които ще се възползват тези които нямат къде се зареждат вкъщи.
  • #54
    11 rate up comment 1 rate down comment
    смешки ( преди 1 месец )
    В България не произвеждаме и не внасяме нови коли. Масово се внасят коли трета употреба с превъртян километраж. Всичките ни закони са проформа и бошлаф. Основният проблем е защо не произвеждаме нищо и как да си оправим държавата, че да започнем да произвеждаме. И не, не говоря за *** или за дивотия на соц. икономиката.