Ако приемем, че средно един автомобил в Европа изминава около 15 000 км на година, то за това време през двигателя му преминаван десетки хиляди кубически метра въздух. За да изгори един килограм бензин, което е 1,37 литра, са нужни 14,7 кг въдух. А неговото качество е такова, че за година в двигателя се събира до килограм прахови частици. Те бързо износват части от мотора, като това води до сериозна повреда.
Прахта не само разрушава повърхността на детайлите на двигателя. Тя също така оказва влияние върху работата на датчика за разход на въздуха и съответно нарушава пропорциите от въздушно-горивната смес. Освен това, натрупването на тези частици във филтъра, пречи на мотора да "диша". Резултатът е увеличен разход на гориво и намаляване на мощността. По-страшното обаче е, че от това страда и ресурсът на двигателя.
И така - какво трябва да прави качественият въздушен филтър? (ГАЛЕРИЯ):
Този параметър на филтъра се нарича поемане на прах. Колко прах може да задържи един филтър, без да загуби характеристиките си? Това основно зависи от площта на филтриращия елемент. Тя е много по-голяма от площта на филтъра, тъй като хартията винаги се свива на "хармоника". Затова при избор на филтър трябва да се обръща внимание и на големината. Това е случай, в който "повече" означава "по-добре".