Ако приемем, че средно един автомобил в Европа изминава около 15 000 км на година, то за това време през двигателя му преминаван десетки хиляди кубически метра въздух. За да изгори един килограм бензин, което е 1,37 литра, са нужни 14,7 кг въдух. А неговото качество е такова, че за година в двигателя се събира до килограм прахови частици. Те бързо износват части от мотора, като това води до сериозна повреда.
Прахта не само разрушава повърхността на детайлите на двигателя. Тя също така оказва влияние върху работата на датчика за разход на въздуха и съответно нарушава пропорциите от въздушно-горивната смес. Освен това, натрупването на тези частици във филтъра, пречи на мотора да "диша". Резултатът е увеличен разход на гориво и намаляване на мощността. По-страшното обаче е, че от това страда и ресурсът на двигателя.
И така - какво трябва да прави качественият въздушен филтър? (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят е много горещ, а температурата при която хартията започва да тлее е 233 градуса по Целзий. В същото време "работната температура" от 90 градуса на мотора не се отнася за всички негови детайли. Затова и има риск за запалване и изгаряне на филтъра. От това ще пострада двигателят, а след това и самият автомобил.