Ако приемем, че средно един автомобил в Европа изминава около 15 000 км на година, то за това време през двигателя му преминаван десетки хиляди кубически метра въздух. За да изгори един килограм бензин, което е 1,37 литра, са нужни 14,7 кг въдух. А неговото качество е такова, че за година в двигателя се събира до килограм прахови частици. Те бързо износват части от мотора, като това води до сериозна повреда.
Прахта не само разрушава повърхността на детайлите на двигателя. Тя също така оказва влияние върху работата на датчика за разход на въздуха и съответно нарушава пропорциите от въздушно-горивната смес. Освен това, натрупването на тези частици във филтъра, пречи на мотора да "диша". Резултатът е увеличен разход на гориво и намаляване на мощността. По-страшното обаче е, че от това страда и ресурсът на двигателя.
И така - какво трябва да прави качественият въздушен филтър? (ГАЛЕРИЯ):
Въздухът никога не е напълно сух, а по време на дъжд рискът за намокряне на филтъра се повишава. Така той може да се деформира и неговата "хармоника" да се слепне. Затова и филтриращият материал трябва да бъде много здрав.
Най-често за направата на филтъра се използва специална хартия, тъй като синтетичните материали струват много по-скъпо. Тази хартия обаче е достатъчно здрава, тъй като е напоена със специални смеси - като синтетична смола, например. Всеки производител си има собствена рецепта за направата и затова при някои филтрите са по-скъпи.