Ако приемем, че средно един автомобил в Европа изминава около 15 000 км на година, то за това време през двигателя му преминаван десетки хиляди кубически метра въздух. За да изгори един килограм бензин, което е 1,37 литра, са нужни 14,7 кг въдух. А неговото качество е такова, че за година в двигателя се събира до килограм прахови частици. Те бързо износват части от мотора, като това води до сериозна повреда.
Прахта не само разрушава повърхността на детайлите на двигателя. Тя също така оказва влияние върху работата на датчика за разход на въздуха и съответно нарушава пропорциите от въздушно-горивната смес. Освен това, натрупването на тези частици във филтъра, пречи на мотора да "диша". Резултатът е увеличен разход на гориво и намаляване на мощността. По-страшното обаче е, че от това страда и ресурсът на двигателя.
И така - какво трябва да прави качественият въздушен филтър? (ГАЛЕРИЯ):
За да върши работата, за която е създаден, филтърът трябва да бъде с размерите на мястото, на което се поставя. Тоест, да не стои свободно, но и да не се поставя трудно. Ако качеството на уплътняващи материали е високо, то и самият филтър ще служи без проблеми. В идеалния случай уплътнителят трябва да бъде направен от гъвкав и еластичен полиуретан.