Скандалът „Дизелгейт” от 2015 година определено преобрази автомобилния свят. Когато германският производител Volkswagen бе хванат да манипулира данни на дизеловите двигатели по отношение на вредни емисии, мнението за този тип агрегати тотално се преобърна по целия свят.
И докато преди десетина година дизеловите двигатели (най-вече в Европа) тотално доминираха пазара при леките коли, то от тогава насам делът им намаля двойно, като неотдавна бяха задминати дори от хибридните и електрическите моторизации. Днес все повече производители тотално изключват от гамата си двигатели, задвижвани от дизелово гориво, като залагат на хибрид, плъг-ин хибриди и електромобили, както и на бензинови турбодвигатели.
Но дизеловите мотори имат и своите силни страни, които няма как да бъдат забравени. Ето защо, дори и тази година има добро основание да си купите дизелова кола, а основните причини да го сторите, според колегите от френското издание L'Automobile, може да видите в галерията:
5 причини да си купите дизелова кола тази година (ГАЛЕРИЯ):
През септември 2015 година, скандалът "Дизелгейт" имаше ефекта на бомба. Volkswagen бяха манипулирали данните за своите двигатели и се оказа, че те замърсяват повече от позволеното. Всички производители след това бяха заподозрени, че правят трикове, но това не бе вярно, нито правилно. Оттогава стандартите бяха затегнати, частично чрез повече тестове и въвеждане на нови протоколи, за да се удостовери, че всички типове двигатели - бензинови и дизелови отговарят на заложените норми.
Неотдавна, Френският институт по качествата на горивата, по заръка на Министерството на екологията направи проучване, чрез случаен избор на автомобили втора употреба, което показа, че дизеловите машини отделят малко повече азотни окиси от бензиновите, но остават в нормите на стандартите. Нещо повече, при този тип двигатели, нивата на твърди частици са дори по-ниски, отколкото в новите турбобензинови мотори.