Mazda е една от най-големите автомобилни марки в Япония. Тя е и един от най-уважаваните и стари производители в света. През 90-те години на миналия век компанията се налага по отношение на иновациите. Това води до създаването на истински автомобил, който може да се побере в куфар.
През цялото си съществуване Mazda винаги се е гордяла с това, че се откроява от тълпата. От една страна, това е единствената голяма автомобилна марка в света, която все още използва роторния двигател на Ванкел. Последните конкуренти, които също следваха този дизайн, се отказаха от него през 70-те години на миналия век. В стремежа си да се открои от тълпата, Mazda упорства с този емблематичен двигател. Тя също така решава да се предизвика истински през 90-те години на миналия век.
През далечната 1991 година Mazda провежда вътрешно състезание сред своите инженери. Това е направено с цел да се вдъхнови креативността и иновациите в рамките на марката. Група от седем инженери на японската компания се отделят от останалите и запретват ръкави. Крайният резултат от работата им е наистина гениален.
Инженерите представят на ръководството стандартен куфар Samsonite. Да, автомобилни инженери и да, куфар. Когато отварят въпросния 32-килограмов куфар, геният им удивлява всички. Тези инженери-визионери успяват да създадат напълно функциониращ триколесен автомобил. Вътре в куфара. Кола-куфар, наподобяваща карт! Нечувано!
За направата на това чудо са използвани части от 50-кубиков скутер Honda. Триколесното превозно средство може да се сгъва и разгъва, а максималната му скорост е до 29 км/ч. За да се разгърне този куфар-кола, е необходимо да се следват няколко прости стъпки. Първо, трябва да се разкопчае ципа на куфара, разбира се, и след това да разгъне вътрешната рамка. След това просто е необходимо да се прикрепят кормилото и колелата към куфара-кола.
За съжаление, този гениален инженерен пробив е замислен само като еднократен. Което означава, че обществеността никога няма възможност да види тази брилянтна идея в голям мащаб. Въпреки това, той служи като напомняне за иновациите и креативността, които могат да произлязат от правилното предизвикателство.